Mål

Jag har märkt, både när jag läser andras bloggar och när jag träffar människor på viktväktarna att det är många som har mål. De gör upp listor över hur de ska träna under veckan, eller en tidsplan för när de ska har gått ner x antal kilon. Själv har jag väldigt svårt att göra såna saker... Jag har lixom inte diciplinen att följa de... men jag ska ändå göra ett försök. Men jag ska inte ha för höga krav på mig själv! Det är bättre att börja lågt och känna att jag klarar det och sedan höja målen!

Okej (djup suck) då böjrjar jag!

Några mål denna vecka

- Till nästa vägning ska jag har en guldstjärna!!! = Jag måste gå ner minst 0,5 kg.
- Jag ska ut och äta både fredag och lördag kväll och då ska jag göra bra matval och jag ska röra på mig och tjäna in aktivitetspoints!! Imorgon blir det spinning och på lördag promenad eller träningsdvd (Igår fick jag hem några träningsprogram på dvd som jag har tänkt att ha som akutlösning när jag inte orkar/vill gå till gymmet).

Långsiktiga mål

- Jag ska väga under 90 till jul = Jag måste gå ner minst 3,2 kg
- Jag ska gå minst 5000 steg/dag (jag vet det är inte mycket... men jag börjar så iaf)
- Skriva upp ALLT i viktväktarnas checklista på nätet!!!!!! Har jag klantat mig så har jag!!!



Kommentarer
Postat av: Sussie

Det där kommer du att fixa! Jag hejar på dig!

Kram/Sussie

2010-11-18 @ 21:30:30
URL: http://itrimsussie.blogspot.com
Postat av: Malin

Det låter klokt att börja med små steg i taget, små mål. Det är bättre att börja med små mål och klara av dem än att börja med stora mål som man inte klarar av att uppfylla och då tappar modet. Det är något som jag får praktisera i min depressionsgrupp, att sätta upp små mål för att bli kvitt depressionen. Så det är något som går att applicera på både att bli av med en depression, att gå ner i vikt och säkert ännu fler saker än så! :)

2010-11-19 @ 13:59:39
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: Malin

(Jag har förreste också svårt för att sätta upp konkreta mål som du säger... Men du motiverar mig till att försöka! Kom ihåg att ett misslyckande inte är att falla, ett misslyckande blir det först när du bestämmer dig för at inte resa dig upp efter ett fall:)) Lycka till!

2010-11-19 @ 14:01:01
URL: http://citronsocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0