Jag har ett missbruksbeteende

Jag har funderat över det här med ordet beroende och missbruk. Jag skäms lite över mig själv som tidigare har skrivit att alkohol- och drogberoende inte är samma sak som t.ex. sex- och spelmissbruk. Jag borde ju veta bättre men kan ändå inte komma ifrån känslan att alkohol och droger är värre!

Hur som helst så har jag nog insett att jag har lite av ett missbruksbeteende. Tidigare så har jag faktiskt använt sex en hel del för att hantera mina känslor och behov och det har alltid varit under perioder när jag har vägt mindre, kanske har jag då bytt ut ätandet mot något annat? Nyligen har jag lärt mig att dricka rödvin och jag kände rätt snart att den här drycken kan vara riktigt farlig för mig. Känslan av ett par glas vin i kroppen är ju oslagbar och egentligen så lär det ju vara mindre kalorier än i andra saker jag trycker i mig en ätarkväll... Men jag har inte kommit dit och sanningen är att jag hoppas att jag inte gör det. För som sagt, jag tror att ett alkoholberoende kommer bli mycket tuffare att hantera än mitt överätande och hetsätande.


Kommentarer
Postat av: MiniZillen

Åh, vännen...jag vet vad du menar..inte med sexet eller alkoholen..men spel. Jag kände en otrolig adrenalinkick förut när jag spelade nätpoker..men slutade av just den anledningen som du säger. Jag tror att jag har en beroendepersonlighet...

2011-04-03 @ 19:13:52
URL: http://minizillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0