Ett plus... inte kul!

Igår var ingen bra dag... jag gick till viktväktarna och fick ett plus på vågen... det suger! Visst jag har inte skött mig men... jag brukar alltid ha en väldig tur och komma undan med ett minus iaf... men nu var det visst slut på den turen. Jag måste helt enkelt börja skärpa mig. Jag får försöka hitta någon glöd där inne som pyr. Jag har iaf bett en av mina sambos att tjata på mig så att jag väger och mäter min mat, samt att jag skriver in den på viktväktarnas hemsida. Den andra av mina sambos vill också kämpa med sin vikt så vi ska peppa varandra att planera och äta bättre. Sen ska vi träna så gott vi kan. Sen vill vi alla tre komma igång med promenader... men de blir så fort det går att gå vettigt på gatorna.... så det är ju ett tag till dess ; ) Jag ska se till att gå till gymmet mer regelbundet... vad tror ni... kommer jag att fixa detta?



Vecka 15. 91,4 kg +0,6 kg Total viktminskning – 4,2 kg
Vecka 14. Ingen vägning
Vecka 13. 90,8 kg -0,5 kg Total viktminskning – 4,8 kg
Vecka 12. 91,3 kg +2,3 kg Total viktminskning – 4,3 kg
Vecka 11. Ingen vägning
Vecka 10. Ingen vägning
Vecka 9. Ingen vägning
Vecka 8. 89,9 kg -2,5 kg Total viktminskning – 6,6 kg
Vecka 7. Ingen vägning
Vecka 6. 89,9 kg -0,4 kg Total viktminskning – 4,1 kg
Vecka 5. 89,9 kg -1,0 kg Total viktminskning – 3,7 kg
Vecka 4. 89,9 kg -0,2 kg Total viktminskning – 2,7 kg
Vecka 3. 89,9 kg +0,3 kg Total viktminskning – 2,5 kg
Vecka 2. 92,8 kg -1,0 kg Total viktminskning – 2,8 kg
Vecka 1. 93,8 kg -1,8 kg Total viktminskning – 1,8 kg

Startvikt 95,6 kg


Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart du kommer klara det! Det är alltid bra att ta hjälp av de i närheten. Perfekt om ni kan komma ut på promenader och tillsammans hjälpas åt med mat och peppning! :)

2011-02-15 @ 15:40:01
URL: http://silverscreen.blogg.se/
Postat av: RMS

Självklart kommer du att fixa detta. Men låt det ta tid. Man går ju upp och ner i vikt under en månad beroende på hormonfaser, vätskeansamlingar och annat som man inte kan påverka. Jag slutade gå till viktväktarna för att jag blev stressad av att behöva väga mig en gång i veckan. Väg dig en gång i månaden istället. Du har ju inte blivit tjock över en natt, eller hur? Då måste det få ta tid för kroppen att jobba bort kilona också. Om jag tar mig själv som exempel. Jag har gått upp ca 10 kg på fyra år. Det är alltså ca 2.5 kg per år. Det är ju en jättelångsam ökning! Och sedan vill man gå ner allt på 10 veckor. Det är ju inte klokt egentligen. Först strävade jag efter att STANNA UPP i min viktökning, alltså att vara viktstabil. Då vet jag att jag har en kaloribalans, dvs äter så mycket som jag gör av med. Sedan gör man bara en LITEN förändring. Tex. en LITEN justering i matintaget, eller en liten ökning av vardagsmotionen. Jag menar typ 100 kcal per dag. Knappt kännbart i din kost, men det blir ju faktiskt ett helt hekto på en vecka. När det sedan har blivit en vana efter några veckor så gör man en till, LITEN, förändring. Och det kommer att komma fester man vill gå på, och goda middagar man vill äta och nya chokladsorter man vill testa och det måste man ju få göra för sjutton, annars lever man ju inte. Och det gör ju heller ingenting, utslaget över lång tid. Det är ju helheten som räknas. Jag tycker du ska sikta på att det ska ta lika lång tid att gå ner som det tog att gå upp. Och INTE gå hungrig medans du vandrar mot målet. Jag har märkt att sedan jag började äta mycket protein så fort jag blev hungrig eller sugen på något på dagarna så är jag inte alls hungrig eller godissugen på kvällarna längre. Och det var ett stort problem för mig innan. Hett tips! Lycka till!

2011-02-15 @ 19:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0