Då var det gjort

Nu är jag spyfärdig, vilket är = nöjd. Det är då jag slutar, det är då jag får någon typ att tillfredställelse i min kropp. Jag hade kanske kunnat låta bli, men jag valde ändå att göra det. Jag bakade och åt en halv sats med kladdkaka, åt en halv liter glass och en honungsmelon. Det är ingen katastrof. Jag har ju hört om tjejer som kan äta det tredubbla. Men vad jag hoppas är att jag kommer på fötter igen. Jag har ätit så dåligt de senaste dagarna och jag vet ju att det är en sak som triggar mig. Något annat är även om jag är i en pressad situation och det är jag med tanke på mitt plugg som måste göras. Till sist hungrar jag efter uppmärksamhet och passion och tyvärr så "älskar" jag med maten istället för att få det av den jag borde älska med...

Jag frågar mig själv, hur sjuk jag är?! Jag vill ju försöka se min förändring som långsam och lugn. Men är det kanske så att jag inte är en vanlig människa som kan äta normalt. Jag kanske måste se mig själv som sjuk och ha nolltollerans mot sötsaker eftersom det är min svaga punkt. Jag vill ju inte att det ska vara så! Jag vill vara normal!

  


Kommentarer
Postat av: Maria

Det är bra att du är ärlig och får ur dig alla känslor genom att skriva här! Sen är bakslag något som händer, det viktiga är att du kommer tillbaka på banan igen!!

2011-01-04 @ 09:26:49
Postat av: Lisa

Jag tror som Maria att det är bra att få ut alla känslor. Se bloggen som ett terapi-redskap!



Bakslag händer och jag har de ofta.. men man måste lära sig att resa sig upp igen och förhoppningsvis är man lite starkare då!



Kram

2011-01-10 @ 11:07:21
URL: http://silverscreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0