Dag 5: Min självkänsla

Då var det dags att skriva om självkänsla. Jag kan helt ärligt säga att jag vet i tusan hur det står till med den. Den är väl lika stabil som min vikt, den kommer och går. Men jag är rätt trygg i mig själv och är medveten om att jag är bra på saker och ting. Om jag jämför mig med andra tjejer så tror jag faktiskt att jag många gånger har bättre självkänsla än dom. Jag känner mig själv och är nog rätt medveten om mina positiva och negativa egenskaper.

Dock finns en orsäkerhet när det gäller mitt utseende och att åldras! Ibland om någon kille tycker jag är fin kan jag inte låta bli att fundera över om han är en sån där fat admirer! Tänk om det bara är mina dubbelahakor och mina fettvalkar som han tycker är attraktiva?!

Ja, ja hur som helst så hade jag  en kostrådgivare och personlig tränare för några år sen. Jag hade nämligen kämpat hårt för att gå ner i vikt men hade några kilon kvar. Det gick inge vidare och tillslut sa hon till mig. "- Vet du en sak, jag tror att problemet är att du är ganska nöjd som det är. Du är nöjd och har inte orken att lägga i en högre växel". Jag tänker på dom orden ofta. För exakt så var det nog. Jag var en fin och sund tjej och kände mig nöjd med det! Jag vet att under dom är extra, extra kilona på min kropp så finns en stark stolt och ståtlig tjej.

Jag är rolig, smart, charmig, vacker och jag hoppas att jag kan låta det synas på alla möjliga sätt när jag mår bättre igen!

Kommentarer
Postat av: Eliiinea

Tack för den fina kommentaren du gav :) Såna som gör ens dag lite gladare.

Varit lite nere och kämpat på för att orka och då har bloggandet blivit lidande...

Hur är det med dig då?

2011-01-28 @ 00:13:31
URL: http://eliiinea.blogg.se/
Postat av: Katta

Tack snälla du!!!! Det ska bli jätteroligt! Det är med Anna Skipper och jag kan säga det att hon är en fantastisk människa :) Kram

2011-01-28 @ 19:36:35
URL: http://kattasfett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0