Diskriminerad på grund av min vikt?

Jag kom o tänka på en sak nu när jag tittade på tv om det här med betyg och överklaganden. När jag gick i högstadiet, var jag som nu, en stor tjej och jag blev fan diskriminerad. Jag var i princip alltid med på gympan och jag gjorde samma sak som alla andra. Jag har lixom inget minne av att min övervikt hindade mig. Tills... vi skulle få betyg. Vi fick en ny lärare under nian och när betygen skulle sättas så säger hon att jag ska få ett G. Jag blev vädligt förvånad. Sen blev jag väldigt arg istället, vad baserade hon de beslutet på?! Jag frågade om hon ansåg att jag var värd samma betyg som tjejerna som satt på bänken varannan lektion. Hon menade att spannet för G är väldigt stort. Jag frågade om det var försent att ändra betyget och det var det. Jag frågade om mitt betyg skulle ändras om jag satt på bänken resten av terminen och det skulle det inte göra. Så sagt och gjort, jag satt på bänken resten av terminen med de andra flickorna som "glömt käderna", "hade mens" eller "var förkylda".

Fan va arg jag blir när jag tänker på detta! Undrar om hon kommer ihåg mig? Hon var iaf rätt sur varje jympalektion när jag gav samma förklaringar som de andra flickorna som inte deltog! I gymnasiet var iaf mitt VG tillbaka, tack för det!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där har jag också varit med om! Avskyvärt.

2011-01-13 @ 09:46:38
URL: http://mycketamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0