Smala vänner irriterar mig!

Nu när jag försöker gå ner i vikt så märker jag att jag faktiskt drar mig undan litegrann. Jag vill inte umgås med andra för det innebär ofta att man äter något och det "känns jobbigt". Jag har även många kompisar som är sådär fina och smala och tyvärr ser jag inte det som motiverande utan snarare irriterande! Och jag vill inte berätta om mitt försök att gå ner i vikt för då blir det bara huvuden på sned och blicken "nu igen". Senast ikväll hade jag en (smal) kompis över och hon pratade vikt och viktnedgång hela tiden. Jag vill bara strypa henne, men jag säger inte ett ord om min pågående kamp!

Jag har också en känsla i kroppen som säger att jag ful och fet så det är bättre att vänta och göra saker med kompisar tills jag är lite mindre. Då kan jag träffa dom och känna mig stolt och framgångsrik. Jag vet att det här hindar mig från att göra saker och träffa folk men jag har väl resten av livet på mig att hänga med kompisar... och förresten så hänger jag visst med kompisar men jag kan inte förneka att jag väljer mina rundare vänner som känner igen sig i min situation ; )


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad jag känner igen mig! Man undrar ju hur vissa tänker när dom sitter där och pratar vikt och bantning när man själv sitter där och är i deras dubbla storlek!! Då vill jag verkligen ge dom en fet jävla smäll!!

2011-01-08 @ 18:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0