Han är dum och elak!

Jag känner allt att jag är i en liten svacka. Men det är ingen större fara, jag har ätit min LCHF frukost och jag kämpar på.

Men jag har blivit jäkligt besviken på min kille. Han är så elak och dum! Jag kämpar på med min LCHF men vissa dagar går det mindre bra och då är han så jäkla dömmande! Jag menar inte att han ska uppmuntra mig när jag vill äta onyttigt men han är också överviktig och äter va fan han vill! Han var och åt pizza i lördags och när jag antydde att jag tänkte äta något onyttigt så kom den där besvikna, dömmande blicken.

Igår skulle han äta popcorn när vi skulle titta på film och jag ville smaka några. Då var det igång igen. Jag blev skitarg och typ skrek åt honom. Jag tror att han totalt blandar ihop stöd med vara elak och dömmande.

Jag är rätt nervös för denna dag. Jag ska åka till min mamma och där finns det många goa butiker med fina grejer... om ni förstår vad jag menar. Hon vet inte riktigt om hur illa mina problem är... eller jag tror inte att hon varken vill eller orkar med det just nu. Hon har det själv väldigt jobbigt i sitt liv. Så på ett sätt skulle jag vilja strunta i att åka dit eftersom jag inte är säker på att jag orkar hålla god min hela dagen. Just nu är det extra tufft och jag vill så gärna falla dit igen.

Men jag ska kämpa på, kämpa, kämpa, kämpa!!!

Kommentarer
Postat av: emma

Så där var min sambo ibland åxå.. men va fan.. sitt inte där å läska mig me massa gott då lixom?!?!... han gör inte de längre som tur är. man blir ju skitsne.



Du är inte ensam. pepp pepp pepp

2011-07-26 @ 00:19:50
URL: http://emmsaisabellavictoria.blogg.se/
Postat av: Anna

Mitt ex var sån, vilket till slut fick mig att gå i taket. Stå på dig! Det är ändå DU som bestämmer vad du vill eller inte vill äta. Sätt dig själv först!



Du har massor av stöd hos oss här i cyberspace om det behövs! Kram och pepp!

2011-07-26 @ 10:12:58
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: RMS

Tredje veckan är tydligen värst för många. Vilken LCHF-vecka är du i, så att säga? Håll ut, allt det jobbiga går över. Men tänk på att när du äter sött så skapar du ett sug efter mera sött. Man väcker sockerdemonen. Det är därför det är så svårt att bara ta EN kaka...

Lycka till!

2011-07-26 @ 13:06:01
Postat av: Fit4life

Hang in there! Lycka till !

2011-07-26 @ 19:44:55
URL: http://fit4life.shapemeup.se
Postat av: Sandra

Det låter inte så snällt av honom, men försök vara stark i sådana stunder!

Personligen har jag kommit fram till att ingen särskild "diet" fungerar för mig, jag vill kunna äta lite av allt. Jag äter frukost, lunch och middag med 2-3 mellanmål(frukt) varje dag. Lunchen består av lite mer kolhydrater/mat överlag än middagen. Det fungerar väldigt bra. När jag blir dundersugen på något exemeplvis en lördagkväll så har jag 3 alternativ:

1. stå emot allt och inte äta något

2. Äta något godis, men med bestämd mängd (SVÅRT!)

3. Köpa hem någon riktigt god frukt och mumsa, jag älskar t.ex. honungsmelon :)



Som någon skrivit tidigare, det finns stöd i bloggvärlden! Stå på dig!

Många peppkramar

2011-08-04 @ 10:38:44
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0