Dansa?

Jag fick mig allt ett gott skratt när jag läste Elins kommentar. Och nej, på mitt gym finns det inget som heter tjockisaerobics men vi  i ”kom i form kursen” har egna pass och då kan man ju kalla det för tjockisträning och ikväll var det alltså tjockisaerobics.

Men jag är stolt över att jag släpade mig dit, däremot är jag inte stolt över att den stora kropp som vajar fram i spegeln! Men det är inte mitt enda problem, jag inser att jag noll koordination! Hur gick det här till? Jag som gick på dans när jag var liten? Var jag den där som aldrig hängde med och förstörde alla uppvisningar? Och jag som alltid tyckt det är så kul att dansa på krogen, har alla noterat hur min överkropp och underkropp rör sig helt okoordinerade i förhållande till varandra?

Det känns inte helt lätt det här, och sen är det en sak som verkligen knager i mitt huvud när det gäller detta… och det är att min kompis kommer att ha ett danspass för oss längre fram… och jag har konsekvent undvikit hennes pass… hur ska detta gå? Det får jag diskutera i ett annat inlägg.

Kunde den här tjejen dansa en gång i tiden? – 20 kg verkade iaf göra det hela lite roligare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0