Vinnande koncept?

Återigen frågar jag mig hur det kan komma sig att man är så jäkla säker på sin sak, såhär när man sitter och moffar godis. Ja, alltså säker på att man ska kunna skärpa sig och "börja om". Jag sitter här och tänker, ja men om jag bestämmer mig för att träna 2 gånger om dagen, en liten tur på cykeln på morgonen eller en promenad och sen ett gympass på kvällen. O så kör jag STENHÅRD LCHF!.... eller vänta är det så bra, kanske träningsbiten men jag behöver nog lite kolhydrater så det kanske passar bättre med lite GI stuk på det hela. Eller vänta, en personlig tränare vore kanske bäst... men då säger ju han/hon att jag inte ska äta så mycket fett och den metoden tror jag ju inte på, jag tror på att kroppen behöver fett! Hmmm.... kanske ska jag vänta lite med att bestämma mig, fundera lite till. Jag menar på fredag kommer ju en kompis och då ska vi äta och dricka gott och sen på lördag kommer min mamma och då ska vi äta och dricka gott. Men.. om vi säger så här på måndag börjar jag mitt nya liv. Vad tror vi om det? Ett vinnande koncept va!

Suck

Kommentarer
Postat av: Sofia

Duktig du är vännen! Om du kör så kommer du ju att försvinna, jag tror på fett jag med LCHF är nog inte så himla bra. Kör på det hjärtat/ du tycker! Då blir det bäst och ät mat du tycker smakar bra då kan du ju leva med det istället för något som du kanske tycker är "halv bra".



Massa kramar!!

2011-09-22 @ 01:07:29
URL: http://enstorblog.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Sv: Hihi jaa visst är det underbart med hund!! Egentligen är det familjens, alltså bor hon hemma hos mamma och pappa, men vi har sagt att jag får ha henne så ofta det passar med skolan och så, så jag tar mig ut på promenader :)

2011-09-22 @ 09:26:31
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nu var det min tur att känna att det här lika gärna kunde varit min blogg... :P Det är så himla svårt allting, dels att det känns så lätt att aldrig mer äta godis när man smällt i sig ett kilo, dels alla olika vägar till mirakel. Men jag hejar på dig! :) Kram

2011-09-22 @ 09:38:45
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Lynn

Jag känner igen det du skriver så otroligt mycket. Exakt sådär var jag. Och fortfarande en hel del. Det är så jäkla svårt att både bli av med suget och gå ner i vikt. Nu idag har jag dock börjat med en godisfri månad. Så inget godis, kakor, bullar o sötsaker. Jag kommer bli en psykfall, men förhoppningsvis kommer det gå!:) Kram!



Svar på din kommentar: Tack o tack igen!:) Det blir nog att fortsätta kalla honom min man då!:D

2011-09-22 @ 10:30:26
URL: http://lella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0