Alla har problem

Någonstans så måste det faktiskt vara så att alla med en rejäl övervikt har problem med ätandet. Sen behöver det kanske inte vara kopplat till en massa känslor, det finns säkert de som bara är riktigt matglada och/eller kanske slöa (i den meningen att de är enklast att laga halvfabrikat och köpa hem pizza).

Det är faktiskt en knepig tanke när man tittar sig omkring och inser att alla dessa tjocka människor har problem. Det finns säkert massor med människor med diverse problem men det syns ju inte alltid på utsidan. För mig känns det jobbigt att min storlek faktiskt skriker – JAG KAN INTE KONTROLLERA MIG SJÄLV!

För sanningen är faktiskt att det krävs lite engagemang för att underhålla den här kroppshyddan. Jag ser ju ut såhär av en anledning = jag stoppar i mig mer än vad jag behöver. 

Sorgligt är vad det är.  


Kommentarer
Postat av: JD - Masa på

så sant så sant.

2012-04-23 @ 12:08:54
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: ♥ Sojkas framtid ♥

Ja och sen finns det en massa andra som inte är överviktiga som ändå har problem så det sorgliga är att det är så många överhuvudtaget som går omkring och mår dåligt eller har problem osv.

2012-04-23 @ 13:16:42
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: Danielas Lchf-Liv

Men jag tycker att du är toppen!

Du har kommit fram till att du har problem med ätandet, OCH du försöker ju göra något åt det!

Hurra för dig! och vet du, jag har varit i exakt samma sits som dig och jag trodde Aldrig att jag skulle klara av att ens gå ner ett gram, men efter att jag funderade på varför jag låtit det gå så långt och hur jag vill ha min framtid så kom jag fram till att hur jobbigt det än är så går det.

Dock är det viktigt att du får stöd och pepp från dina närmsta när det behövs!

Stor Kram/ Daniela

2012-04-23 @ 16:46:14
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: Novali

Jag håller inte riktigt med dig för sen finns en massa människor som av olika anledningar äter medicciner som hjälper den att gå upp i vikt även om de äter så som de ska utan att gå upp i vikt.

Så att säga att alla tjocka har problem är att ta i men det är min åsikt

2012-04-23 @ 17:22:04
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: J.

De som trixar med dieter och andra saker som förstör ämnesomsättningen går också upp i vikt och stannar där (tills dess att man testar på en ny tillfällig diet/viktnedgång och går upp det dubbla igen pga försämrad ämnesomsättning). Så kan man såklart ha fel på den funktionen också. Eller andra funktioner. Typ som jag, som har diabetes och inte alls lätt att gå ner i vikt pga jag ständigt måste äta så fort jag gjort av med energi eftersom mitt blodsocker kan råka hamna i obalans. Blir så förbannad på friska människor som sitter och klagar då över att dem är feta samtidigt som de smäller i sig en påse chips. Jag tog tag i min sjukdom, till slut, alla tankar som sa att det aldrig kommer att gå och nu väger jag 63kg till mina 177cm. Finally. Alla kan. Man har bara en kropp, alla kan göra något. Man kan göra sitt bästa. Alla kan göra sitt bästa utifrån den kropp man har - med eller utan sjukdomar, negativa tankar whatsoever.

2012-04-23 @ 21:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0