Dilemma/problem

Jag har ett dilemma. På lördag kommer en kompis till min stad och jag har inte träffat henne på evigheter och jag är rätt säker på att hon inte sett mig sen jag blev gigantiskt fet. Jag har undvikit henne förut när hon varit på besök men den här gången har jag sagt ja till att träffas och vi är några stycken som ska träffas hos en tjej på lördag. Men nu till mitt problem/dilemma. Jag vill ju inte gå dit! Visst det skulle kanske vara trevligt men jag känner mig så fruktansvärt obekväm i mig själv och min kropp så jag vill inte träffa henne! Hon är en snygg, smal tjej som säljer fina väskor och klockor i Sthlm och hon är ganska ytlig i sin natur. Och jag vet att hon och min andra kompis kommer att diskutera min storlek bakom min rygg och jag står inte ut med den tanken!! Därför skulle jag verkligen bara vilja smita från det hela. Problemet är bara att det skulle verkligen inte vara första gången jag gör det. Och vad skulle jag dra för dum lögn?

Ja, fan va det här är jobbigt. Visst det är mycket jag inte vill nu för tiden och det mesta som jag gör blir roligt iaf men det här vill jag verkligen inte! Jag vill bara gömma mig under en sten tills jag blir smal och inte komma ut fören dess!


Kommentarer
Postat av: erica

Jag tycker absolut inte att du ska undvika sociala träffar tills du känner dig smal nog, förstår dock att det känns jobbigt. Däremot är det inte heller bra att umgås med människor som tar energi från en. Jag har själv behövt ta avstånd från vissa vänner för att de ofta får mig att må sämre. Jag har visserligen aldrig haft viktproblem men det är samma princip. Umgås med vänner för din skull!

2012-04-19 @ 17:39:16
Postat av: emma

Vet hur du känner. Själv undviker jag nästan allt

Som innebär att jag måste träffa någon.

Ibland är man ju tvungen men jag hatar det, måe

Så sjukt dåligt efteråt. Däremot vet jag att det inte är bra

Att undvika att träffa människor. Men det är svårt

Att motivera sig. Kram/emma

2012-04-19 @ 18:16:23
URL: http://sockertjockis.wordpress.com
Postat av: Luiza

Tack för din fina kommentar. Tyvärr känner jag mig inte så fin som jag ser ut att tycka på bilden, bara oerhört glad över att bära på ett mirakel.



Du, om du könner dig obekväm så tycker jag inte att du ska gå, och du behöver inte dra någon jättegrej, bara säg att du har ont i huvudet eller nåt...att du inte känner för att vara social, även om du skulle vilja umgås. Och jag kan säga så här, om dina väninnor ändå är såna som pratar bakom ryggen på dig, så är det ingen förlust.



Hoppas det löser sig.

Kramar

Postat av: Linda

Tränar du något:D?

2012-04-19 @ 23:01:05
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros
Postat av: Pernilla Be

Jag tycker att du ska gå dit. Du måste sluta skämmas för hur du ser ut. Det är nr 1. Du är bra precis som du är. Du kommer inte tillrätta med dina problem förrän du accepterar att du är som du är. Alla har rätt att ha roligt. Och hon är kanske inte alls så ytlig som du tror, folk förändras. Undvika ger alltid mer ångest än konfrontation. Varje gång du avstår från något stampar du på dig själv.



kram, pernilla be

2012-04-20 @ 15:26:32
URL: http://www.pernillasviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0