Gungade min värld

Igår öppnade jag mig för ännu en människa. Det visade sig att denna person står i valet och kvalet om hon ska göra en magsäcksoperation eller inte och det väckte massor med känslor inom mig. Hon sökte hjälp hos sjukvården och med stöd från dietist, läkare och beteendevetare har hon nu gått ner 13 kg. Idag väger hon ungefär som jag men är äldre än mig och har många risksjukdomar i släkten. Så frågan är, ska hon fortsätta kämpa på egen hand eller ska hon lägga sig under kniven?

När hon berättade detta gungade min värld rejällt, hon väger lika mycket som jag men är berättigad till denna operation! Men det är väl mer komplicerat än jag kan förstå och jag skulle aldrig få den operationen... det tror jag iaf inte.

Någonstans skriker min kropp JAG VILL OCKSÅ!! Tvinga mig in i ett skruvstäd och skruva åt, lite till, och lite till. Men jag vet att det aldrig skulle hända, jag väger för lite, är för ung, är för frisk och har grymma psykiska problem! Jag kan faktiskt inte ens föreställa sig vad som skulle kunna hända om möjligheten att hetsäta försvann! Men det är ju de som är grejen, jag tror inte att jag skulle kunna klara den den där introdutionsperioden när man ska bevisa att man kan sköta sig enligt kostschema och gå ner i vikt innan opertionen. (Sen kan jag väl säkert betala för min egen opertion och då är det säkert en helt annan femma, men det är INTE ett ekonomiskt möjligt eller försvarbart alternativ). 

Sorg i mitt hjärta men glädje i att någon annan snart kanske är ur sitt helvete.

 


Kommentarer
Postat av: katta

Vad skönt för dig!! Jag önskar att jag inte va tandläkarrädd som liten!! Verkligen,men bättre sent än aldrig!! :) Haft en bra helg?

2012-04-29 @ 14:21:00
URL: http://kattasfett.blogg.se/
Postat av: My

Tack för din kommentar! :)

2012-04-29 @ 22:57:52
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0