Var tvungen att skriva av mig!

Idag är det varit tungt, riktigt tungt. Ibland känner jag att en panikattack är nära och det är skrämmande. Jag är på jobbet nu och jag är lite dum som bloggar på jobbet men jag måste få ur mig detta!! Jag är verkligen inte i form idag och det är riktigt jobbigt att försöka jobba då. Jag känner att gråten är nära men samtidigt vill jag ju såklart hålla mig samman eftersom jag är på mitt nya jobb. Tyvärr kommer det inte att bli många knop gjorda idag men så får det bli, alla har en dålig dag ibland. Men jag har några teorier kring livet och varför det är som det är…

Ibland tror jag på en högre makt som kan ändra på saker och ting. Framför allt så hopps jag på en högre makt! För någonstans är det ju faktiskt så att jag inte orkar/har kraft nog att göra saker som jag borde göra, stora som små. Samtidigt kan jag fråga mig själv, är jag bara slö, slapp och likgiltig eller vill jag faktiskt inte förändra mitt liv? En annan synvinkel är detta med ”offerkoftan”. Tycker jag om att må dåligt, är det något jag strävar efter, att sitta ensam och titta ut genom fönstret och drömma om hur mycket grönare gräset är på andra sidan.

Men det händer faktiskt ibland, att det känns som att någon är nära, att någon lägger sin hand på min axel och säger att allt kommer att bli bra. Kanske är det inbillning men det värmer iaf , det skickar till och med en behaglig rysning genom hela kroppen.


Kommentarer
Postat av: Novali

Jag tror att det finns någon där som ser oss och går vid vår sida absolut men dessvärre så blir inte livet jämt enklare för det.

Man får kämpa på ändå men man är aldrig själv och vågar man lyssna kanske man hör den peppa och prata med en :-)

2012-04-05 @ 09:57:18
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag har ju Mental Träning heter den. Idealviktsträning står det kanske på CD:n också. Jag stör mig också på hon som snackar men jag kopplar bort det och slappnar av. Jag tycker att det är bra men har bara gjort det på gruppträningen än så länge så idag ska jag komma igång med det också! :)

2012-04-05 @ 20:33:07
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Tigerhonan

Det var det :)

2012-04-06 @ 15:20:47
URL: http://www.tigerhonan.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0