Tankar och funderingar

Jag skrev igenting igår. Jag hade faktiskt ingen lust. Imorse slogs jag av tanken att jag kanske ska lägga ner det här med bloggandet. För på ett sätt ger det mig faktiskt ångest. Jag känner en press att jag ska skriva, och jag känner även en press för vad ska skriva. Jag försöker se det positiva och ibland tänka lite extra på vad jag väljer att skriva men det är ju också lite knas. Jag menar, hade det varit min egen personliga dagbok som jag skrev i så hade jag ju förmodligen inte vinklat saker, vissa kanske skulle göra så men jag tror faktiskt att jag är så pass medveten att jag skulle kunna skriva den bittra sanningen. Men sen är det såklart riktigt jäkla trist att bara skriva av sig en massa skit också, det mår man ju inte så bra av.  

 

Så hur ska det bli då? Det vet jag inte. Både min ätstörningskontakt och min kontakt på gymmet har tagit upp det här med bloggandet och frågat om det är så bra egentligen. Jag har alltid slagit bort det och sagt att det är min ”livlina och min ventil”, men jag vet inte.

 

Men för att skriva något positivt så känns denna dag ganska bra. Jag kom upp skapligt och tog en lång dusch. Sedan cyklade jag till jobbet och nu sitter jag här redo för att ta mig an dagens utmaningar. Ikväll kommer en pluggkompis och hennes kille hit och så ska vi ut och äta. Jag tror att det bidrar till att dagen känns bra. Hon är en riktigt go tjej och det betyder så mycket att dom väljer att ta vägen förbi vår lilla stad bara för att träffa oss!!

 


Kommentarer
Postat av: Minendie

Bloggandet ska inte kännas stressande, det är ju meningen att det ska ge dig något. En paus kanske kan ge lite klarhet i hur du känner. Trots att jag gillar att läsa din blogg så är den ju här för din skull.

Vad kul med besök. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Svar: Va roligt att du gillar att läsa min blogg! Jag ska funderara vidare på det här med bloggandet. Sanningen är faktiskt att det skulle kännas jättetomt utan bloggen!! Eller det tror jag iaf...
Joline

2012-08-02 @ 11:05:51
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag kan bara hålla med Minendie. Blogga ska ju vara kul, inte ge ångest! Kram!

2012-08-02 @ 11:20:40
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Fia

Det är viktigt att bloggandet är något som ger dig någonting. Antingen det är stödet, känslan att skriva eller som en "kamrat" men känns det inte bra så är det viktigt att lyssna på kroppen. Att ge sig själv mer ångest och känna sig pressad och tvingad att skriva är inte roligt för något, framför allt inte dig.

Du kanske skall ta en paus, eller bestämma dig för att BARA skriva när du verkligen känner för det.

Det viktigaste är att du mår bra och trivs med det du gör.
Ta hand om dig.

2012-08-02 @ 15:08:00
URL: http://smalbloggen.blogg.se
Postat av: Anna

javisst är fisk så gott :D
Gör som du känner är bäst själv. Det är bara du som kan bestämma detta. Jag kommer att följa dig om du fortsätter blogga. Ha en toppendag tillsammans med dina vänner!kramar

Svar: Det värmer att du skriver att du kommer att läsa min blogg om jag fortsätter! Jag tänker och tänker det skulle verkligen bli så otroligt tomt om jag inte hade bloggen!
Joline

2012-08-02 @ 16:06:19
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: mindre av mig

Jag skulle sakna dig men vill att du ska känna efter själv för gör du inte det för din skull utan bloggar för oss läsare ja då blir det en stress antar jag

2012-08-02 @ 18:52:30
URL: http://mindreavmig.blog.se
Postat av: Linda

Jag skulle sakna att läsa din blogg och undra hur det gick för dig, men jag tror det är viktigt att du inte gör saker du mår dåligt av och bloggen ska vara något roligt inget du mår dåligt över! Kram

Svar: Det gör mig så glad att du skriver att du skulle sakna att läsa min blogg! Tänk att folk gillar den även fast den inte är någon solskenshistoria!
Joline

2012-08-02 @ 20:39:45
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: J.

Kommer sakna din blogg! Men jag vet precis hur det är. Jag bloggade inte särskilt mycket innan jag kommit igång med allt som jag ville.

2012-08-02 @ 21:15:24
Postat av: GT

Hej vännen,vad sägs om att bara ta semester helt enkelt?Avboka dig en månad och vila hjärnan lite och låta tankarna komma o gå som dom vill utan att du känner en press på skrivandet? Jag är övertygad att "vi" kommer vara kvar här o vänta tills du är tillbaka eller förstås sakna dig om du inte gör det! Du har så mycket klokheter,tokigheter,sorgligheter o roligheter som du ärligt o naket delar med dig av till oss andra och även jag skulle sakna dig om du slutade.Kram <3

2012-08-03 @ 05:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0