Gått ner sig

Ja då var det dags för lite snask från helgens äventyr. Det var första gången jag var uppe hos min gamla kompis som nu mera har köpt en lägenhet i Stockholm, en liten 1:a på Kungsholmen för 2.300 000. Jo, precis 2 miljoner, 300 000! Haha det är ju helt sjuk! Men så funkar det i Stockholm och det var kul att få sitta där och fundera över dom slantarna.
 
Nu till lite jobbigare saker, jag var alltså i Stockholm med mina blonda och smala kompisar från förr och vad gör kompisar från förr? Jo man skvallrar ju som tusan. Men vet ni vad som fastnade i min hjärna av allt detta skvaller? Jo det var det faktum att många människor skulle benämnas som, shit, hon har typ gått upp 10 kg. Eller, han har verkligen gått ner sig, han har typ gått upp 5 kg, har glasögon och börjar tappa håret. Vid ett tillfälle gick dom riktigt långt och började verkligen gå loss på en tjej som dom ansåg hade gått upp i vikt så mycket att hon inte gick att känna igen. Då stoppade jag dom faktiskt och bytte spår i diskussionen. Jag blir verkligen förundrad! Jag står ju där! Visst, jag har väl mestadels varit en ganska stor tjej men INTE såhär stor! Även om vi inte räknar från när jag bantat ner mig som mest så väger jag ändå över 20 kg mer än det! Jag förstår verkligen inte. Tänker dom inte på vad dom säger? Säger dom samma sak bakom min rygg? Eller ska jag ta det som en komplimang, att dom inte tänker så om mig och därför känner sig bekvämma att prata på det där sättet...
 
Ja herregud, vad vet jag.
 
Mer spännande info kommer...

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Hej! Brukar läsa, men kommenterar inte så ofta! Men jag måste säga att det var BRA gjort av dig att stoppa de där skvallret! Jag skvallrar ibland, det gör de flesta, men när det gäller utseendet, där tycker jag går gränsen. DET är något som är svårt att göra åt och alla förändras...Jag ska bli en sån som skvallrar mindre!

2012-12-11 @ 01:45:18
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Malin

Men vilka är det som kommenterar andras utseende? De som är osäkra över sitt egna och som inte mår bra. Annars skiter man väl i hur andra ser ut. Trist med sådan ytlighet men dina kompisar kanske bara är osäkra själva..

2012-12-11 @ 09:45:11
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se
Postat av: smulan

Det är sjukt det där att identifiera andra efter hur dom ser ut och hur ofta sägs det bra saker? Antagligen inte lika ofta, iallafall inte av dom jag ibland träffar. Tyvärr så är det nog deras egen osäkerhet som ligger bakom.
Dom känner väl sig osäkra på sitt eget utseende men om dom rackar ner på nån annan så slipper dom tänka på det. Man kan väl vara stolt över sig själv utan att trampa på nån annan.

2012-12-11 @ 19:16:10
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Postat av: Jenny

Gud vad trist för "kompisarna" att inte har något bättre att prata om än sina negativa uppfattningar om andra... Kram till dig!

2012-12-11 @ 22:06:11
URL: http://2xlblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0