Rapport dag 4

Jag vill inte skicka någon rapport.

 

Det blev inte sushi utan Oliver Twist och en stor köttbit. Jag vet ju att det inte fungerar om jag gör så här. Jag vet att jag måste göra bra val hela tiden! Jag är så jävla dålig på att gå utanför mina planer. Jag önskar att det inte hände något oförutsett utan att mitt liv bara gick ut på att jobba, träna och gå hem och äta enligt min planering. Snälla lås in mig i en stuga i skogen och lämna bra proviant och hämta mig inte förens det är vår igen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är hur bra som helst på att göra planer, att planera och analysera varför. Jag är helt sjukt dålig på att genomföra dem sedan. Plötsligt har jag hundra ursäkter, tusen anledningar inte göra det jag tänkt. Men något som jag har märkt under åren när jag kämpat med ätstörningen är att många av de där planera jag gjort inte fungerat för att jag gjort dem för strikta eller gått för fort fram. Kan det vara det som spökar för dig också? Jag får i princip panik om det är för strikt och istället slår jag bakut!

Svar: Jag tror verkligen att det ligger något i det du skriver! Vad hade jag egentligen gjort för plan? Var tanken att följa den strikt och inte äta en enda lussebulle? Jag vet inte, hur som helst så får det mig att känna mig väldigt misslyckad. Men jag vet ju att jag skulle kunna göra bättre val hela tiden! Allt måste inte vara perfekt men jag borde deffinitivt kunna göra det bättre!
Joline

2012-12-07 @ 07:42:08
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Jag känner igen mig i dig, jag har inte läst så många av dina inlägg ännu men jag hets- och tröstäter gärna på kvällar jag också! Jag har svårt att prioritera bort, MEN jag väljer att tillåta mig lördagsgodis och då kan jag lättare välja att tacka nej till lussebullar, kärleksmums och allt vad det heter.

Du måste bara hitta ett sätt som funkar för dig!

Svar: Ja, jag måste verkligen hitta sätt! Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt! På ett sätt vill jag bara att julen med alla dess frestelser ska vara över!
Joline

2012-12-07 @ 20:29:58
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Jenny

Du kommer att fixa det! Var snällar mot dig själv. Gör en plan med ett viktigt mål och med delmål. Om du se´n ramlar i diket vet du ändå vart du är på väg och kan styra upp igen. Som en av mina följare så klokt skrev:
Det viktigaste är inte att undvika en engångs dikeskörning… Det är att ha en bra motor och 4-hjulsdrift så man tar sig snabbt upp på vägen igen!

2012-12-07 @ 22:41:12
URL: http://2xlblog.com
Postat av: Lena

Vill bara lämna ett livstecken, har varit superdålig på att läsa (och kommentera) när jag varit sjuk. 586 olästa blogginlägg... GAAH!

En sak bara: Sushi är INTE bra mat. OK, bättre än mycket annan snabbmat, men det är jättemycket socker i riset, och riset är inte bra. Nu vet jag inte vad du åt till köttbiten, men en köttbit är ju bra mat, och väldigt mycket bättre än sushi... Kram

2012-12-09 @ 11:43:02
URL: http://zitalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0