Att väga eller inte väga

Godmorgon, godmorgon! Det gäller att gå upp tidigt när man ska gå upp tidigt och ut och cykla till jobbet.

Men nu till en annan sak - Att väga eller inte väga det är frågan. Jag står i valet och kvalet om jag ska kasta ut vågen eller inte. För på ett sätt ser jag det som en motviation att ställa sig på vågen och se att man har gått ner i vikt. Men å andra sidan är det lite omotiverande att ställa sig på vågen och se att man inte gått ner i vikt eller att man gått upp i vikt!

Men nu kommer ett helt annat argument. Försöker jag att ändra mitt liv för att gå ner i vikt eller för att få bukt med mina ätproblem? Båda såklart, men kan jag läga krutet på både och samtidigt. Jag tror nog ändå att jag borde lägga krutet på att bli friskt och inte på att gå ner i vikt. Även om dom delarna rent logiskt borde gå hand i hand så är det väl inte helt säkert att de gör det. Just nu är varje dag en bitter jävla kamp och jag kan inte läga i en högre växel bara för att jag ska gå ner i vikt.

Men frågan kvarstår, att väga eller inte väga? Jag funderar vidare på det.

Skönt med ett - iaf. Har gått ner 3 kg på ett par veckor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0