Dag 2?

Ja... detta är typ dag 2 utan socker. Är det möjligt att jag redan påverkas så otroligt mycket?! Jag känner mig helt nere och ledsen. För första gången på väldigt länge så kommer det till och med tårar! Det är inte så att jag är sugen på godis, men ja, på något sätt vill jag ändå ha det. Och det verkar inte spela någon roll va de får för konsekvenser!

Jag har verkligen tänkt på hur jag göra mina val på sistone. När jag känner att jag vill gå loss på något onyttigt så tänker jag. Borde jag göra det här, svaret är såklart nej. Kan jag säga nej till det här, svaret jag kommer fram till är ja, det kan jag faktiskt. Men nästa fråga förklarar problemet, vill jag säga nej, nej det vill jag inte. Jag kan avstå från ätandet. Men jag vill faktiskt inte!

Livet är så jävla grått på något sätt. Och trots alla problem jag har på grund av ätandet, så kan jag inte förmå mig själv att sluta. Jag vägen nu mer 101kg! Jag har aldrig vägt över 100 kg i hela mitt liv! Jag har ont i knäna, jag har problem med magen, den är svullen och gasig. Jag är trött och slö, jag humösvängningar och jag sover dåligt, snarkar och har problem med andningen.

Trots detta kan jag inte förmå mig själv att sluta! Men jag får se om jag kommer att klara den här dagen utan socker. Jag har ju tömt mitt hem från sötsaker och frågan är om jag redan hade gott loss på det om det funnits ett alternativ hemma.

Hur kan det stå 101 kg på vågen? Jag kan inte förstå att jag är typ likgilltig!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Läskigt lika... Just det att man vill, men ändå inte. Det är inte gott, men man vill äta det ändå. Det är inte så länge sen jag sprängde 100 kg-gränsen jag också, trivs verkligen inte här!! Det är verkligen så jäkla bra att du har sockersanerat hemma, kämpa på och håll ut, det kommer löna sig!! PEPPKRAM

2012-01-11 @ 15:11:11
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Barbro

Du ska se att inom ett par dagar så är du under 100.

De är helt säkert bara vätska för du kan inte ha gått upp i fett på denna korta tid.

Du klarar detta. Fast de inte känns så just nu så har du styrka.



Styrke Kramar i massor / Barbro

2012-01-12 @ 10:00:21
URL: http://byebyekilon.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Självklart vill man Egentligen leva utan socker, men samtidigt inte eftersom det är det som får en må bra när man är ledsen. Vill man ta bort sin lilla snuttefilt? Det som dövar alla känslor så skönt? Att jämföra med dom som dricker eller använder narkotika, inte fan vill dom fortsätta med det, men gör det ändå. Anledningarna att fortsätta med det är inte FLER men STARKARE.

Två dagar är bättre än inga dagar! <3

2012-01-13 @ 12:47:27
URL: http://balanceinsideout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0