Det hände

Jag vill skriva om en sak som hände för några dagar sen, allt för att belysa vilket jäkla problem det är!

I fredags förlorade jag kampen. Min kille kom hem och sa att en kompis till honom ville att han skulle komma över och dricka öl. Jag kände att jag inte orkade kämpa emot denna kväll så jag sa att det var helt okej. Han behövde skjuts dit och i bilen så tittar han på mig och frågar. "Jaha, så vad kommer du att göra ikväll nu då"? Jag småler bara och svarar lite puckat att "vadå, ser du att jag har någon väska med mig?" Som om jag inte redan stoppat ner plånboken i fickan i tänker stanna på en affär på vägen hem. Sanningen är jag att i princip bett honom att stanna hemma och "vakta mig" under veckan för att jag inte kan konrtrollera mig själv. Så han visste ju vad detta innebar, speciellt eftersom jag inte sa nej till att han gick utan istället frågade hoppfullt om jag skulle skjutsa honom.

Men sanningen är faktiskt att när jag närmade mig affären tänkte jag, borde jag verkligen göra det här? Hur sugen är jag? Sedan kom jag fram till att det var säkrast att köpa något för tänk om jag blev sugen sen och då måste jag ju ge mig ut igen för att köpa något… vilken jävla idioti!

Det slank ner både lösviktsgodis och 2 200 g chokladkakor. Visserligen räckte det även till lördagen då jag och mamma delade på det sista. Så på det viset var det ju ingen katastrof. Jag är faktiskt ganska nöjd med att mina hetsätningar inte blir speciellt omfattande den senaste tiden.


Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

Du måste börja vara ärlig mot dig själv! Säga att det inte va en katastrof för att du delade lite med din mamma? Seriöst? Det är ditt beroende som talar. Du måste ha nolltolerans! Du kommer må så bra när du klarar det. Nya tag nu, men du måste vara ärlig mot dig själv..!

2012-01-17 @ 15:41:43
URL: http://ztorzillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0