Känner mig deppig

Känner mig nere och känner mig ledsen. Förmodligen sörjer jag mitt godis lite. Det var ett tag sen jag gick loss på det och kanske resluterar det i dom här känslorna. T.ex. gör jag verkligen inte ett bra jobb just nu. Fast det har jag väl iofs inte gjort på länge, men just nu känns det extra påtagligt. Jag går runt som en zombie på jobbet och är inte alls den glada tjej som jag vill vara.


Däremot är jag lite som en tjurig småunge när det gäller det här med mitt "missbruk". Jag vill ju inte vara en missbrukare och i veckan har jag ställts inför flera utmaningar. I onsdags hade en jobbarkompis med sig choklad och jag tog 2 bitar. Jag morrade inombords och mumlade, "jag är inte alls missbrukare, jag kan ta 2, jag kan kontrollera mig". Och ja, jag tog bara 2 men det är klart att jag egentligen ville ha mer. Igår hade samma tjej med sig choklad igen och jag tog 4 bitar. Jag tänkte att det kanske skulle hjälpa lite mot mitt depp, men nja.. Så jag tog 2 bitar till och sen vågade jag inte ta fler.


Tänk att ätandet är som kärlek för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0