Nytt år?

Hej, det var ett tag sen. Jag är och har varit långt under isen. Jag har i princip släppt all kontroll. Jag har inte haft ork till något som har med mat och planering att göra. Jag har väl i princip ätit konstant vilket har inneburit att jag aldrig är hungrig och aldrig motiverad till att laga mat. Vi har ätit ute som aldrig förr och mat har bytts ut mot godis så fort jag haft möjlighet. Jag har inte vågat ställa mig på vågen men jag ska. Jag måste bara ta mod till mig.

Både jag och min kille har misshandlat våra kroppas på sistone och det ger hemska resultat, både i kroppsvolym och psyke. Men jag tror faktiskt att vi vill ändra på det båda två nu. Vi väger väl närmare 100 kg båda två och det är varken vackert eller hälsosamt!

Men jag har insett att jag verkligen behöver hjälp! Jag klara inte detta själv, jag har stångat mig själv blodig alltför många gånger. Men jag har haft kontakt med sjukvården förr och det har inte fungerat! Jag vill inte vända mig dit igen!!! Då är det privata alternativ som gäller och vad säger min plånbok om det? Ja, inte skulle den bli så glad iaf! Men vi får se, jag undersöker olika möjligheter just nu.

Nytt år och nya tag... eller vad säger ni? :S

Kommentarer
Postat av: ♥ Amber ♥

Nytt år och nya tag absolut! Har du provat matdagboken.se? Det kostar ingenting och du kan styra själv över hur du vill gå ner i vikt, med en massa tips och stöd från andra. Det har funkat för mig men på sistone har jag släppt kontrollen lite... Det finns väl flera skäl till det (eller ursäkter??). Men ska börja ett sundare liv igen, snart...

2012-01-03 @ 18:38:53
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att du är tillbaka igen, du är efterlängtad!



Du, eller ni, kommer fixa det här! Att ta hjälp är första steget! Kan verkligen rekommendera KBT!

2012-01-03 @ 21:37:55
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Jenny

Kul att du är tillbaka!!



Du kommer att fixa det här, bra att du insett att du behöver hjälp för att klara det (börjar fundera på samma sak själv). Allt går! Peppkram

2012-01-03 @ 22:28:56
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Hej vännen! För mig har det också gått utför totalt på sistone. Jag har noll motivation och känner mig bara typ, lat. Äter och äter och äter. Klarar inte EN ENDA DAG utan onyttigt! :( Det har gått så otroligt långt nu och jag väger mer än jag någonsin gjort. Ska vi hjälpa varandra att peppa? Vad sägs om lite mailkontakt? Du kan maila mig på: [email protected] om du känner för att ha mailkontakt så kanske vi kan göra detta tillsammans? :) (känn dock inget tvång! Jag tar inte illa upp i så fall :) ) Vi kan klara det! Kramar <3

2012-01-04 @ 07:36:44
URL: http://balanceinsideout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0