Sverkers stora strid

Jag kan inte låta bli att skriva om Sverkers program ikväll. Vilket jobbigt program. Även om det kanske inte är det som programet vill förmedla så känner jag mig så grymt korkad som är fet! Individens val poängteras och ja! Jag gör riktigt jävla dåliga skitval!! Jag är pinsam!

Och nu tänker jag vara sådär fasligt ärlig och spy skit över en deltagare i programet. Kvinnan som var ordförande för de överviktigas riksförbund!!! Jag har en åsikt och det är att är man överviktigt så betyder det att man har en osund inställning till ätande och motion. Jag vet inte vad som skulle kunna få mig att ända den åsikten. Hur kan hon stå där och putta ifrån sig ansvaret på det där sättet!? Självklart ska hälsan vara i fokus och vikten kommer i andra hand MEN det är INTE sunt att släpa runt på en massa övervikt. Visst kanske man har bra värden MEN det går inte att påstå att det är sunt att släpa runt på övervikt! Det påfrestar kroppen på alla möjliga sätt och jag skulle vilja se henne springa upp för en trappa när hon har bråttom till jobbet!!

Sen detta med att skylla på genetiken! Ja visst vi är alla olika och födda med olika förutsättningar, men om min mamma är tjock, är det för att hon har stoppat i sig en massa skit och jag som hennes barn har gått i samma fotspår och äter samma mat som henne? Nej... så kan de väl ändå inte vara, jag är nog bara född fet, och min kompis och hennes mamma som båda är smala, de är födda så. Att de tränar flera gånger i veckan och är noga med vad de äter, det har ingenting med saken att göra, de hade bara tur i genetikens spel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0