Ventilera mera

Idag är det en bättre dag. Jag började morgonen med en promenad och jag kände mig riktigt laddad med god energi. Jag tror faktiskt att jag fick blåsa ur mig lite känslor igår och det var bra. Jag fick liksom lätta på trycket.

 

Men det är bokstavligen skitläskigt att missbruket är så starkt! Jag hade tänkt mig att sticka till affären under kvällen och sen stannade min kille hemma och då.... ja då kändes det som att allt rasade. Panikkänslorna kom över mig och jag kände bara en sådan jäkla ilska över att han var hemma och hindrade mig från att ta de beslut som jag ville ta. Hela min kropp skrek "jag bestämmer inte över mitt eget liv". Men det är ju tudelat för å ena sidan kan jag i princip inte bestämma om jag själv vill äta något för då blir min kille vansinnig! Men den andra sidan handlar om att det inte är jag som bestämmer utan det är missbruket som gör det! Hela min kropp skrek igår och jag fick sådan panik i kroppen att jag sprang till toaletten och nästan spydde.

 

Det är obehagligt vad starka krafter man har inom sig!

 

Men som sagt, denna dag är mycket ljusare och jag borde se till att inte stänga en massa inne, ut med skiten, ventilera mera!

 


Kommentarer
Postat av: Tomtan

Man ska ut med det!!!! Hoppas de känns bättre i flera dagar!

2012-07-03 @ 18:12:50
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Lena

Känslan av att inte vara den som bestämmer känner jag så väl igen. Trots att det inte fanns någon annan som verkligen bestämde över mig, eftersom jag är singel. Men någon kraft var det. Jag gick in i en affär med föresatsen att jag skulle handla det och det och det. Inget av det onyttigt. Jag kom ut med massa mer. Ofta hann jag äta upp det på vägen hem innan jag "vaknade" och känslan av nederlag och förlust när jag kom på vad jag gjort var enorm. Andra gånger kunde jag handla något medvetet men sen när jag väl åt det så smakade det inte gott, fast jag åt det ändå. Allt det är borta nu. Så otroligt skönt. Pang rakt av bara borta. Antingen är det kromet eller också Dukan-dieten. Jag vill minnas att det försvann ca 2 veckor innan Dukan, d.v.s. när jag började med kromet, men jag kan minnas fel. Inte katten slutar jag med tabletterna i alla fall. Med nästa burk skall jag byta märke, är lite rädd för att de tabletterna inte kommer att funka lika bra...

2012-07-04 @ 05:38:07
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Anna

Gumman! Det är så läskigt vad jag känner igen mig i det du skriver! Jag var inte heller i kontroll över mitt liv, och tyvärr fick det i slutändan vårt förhållande att rämna (det behöver ju däremot inte vara samma sak för dig!).

I grund och botten tror jag dock att det är du själv som måste få bestämma. När partnern gör det åt dig finns risken att man just känner sig fångad, och så kommer känslorna och aggression och ilska istället. Det viktiga är att det är en process. Allt kommer inte hända över en natt, och det kommer att komma tillfällen då man trillar tillbaka. I grund och botten är det bättre att få stöttning, och låta dig själv ta beslutet, än att få det taget åt sig och sedan bli arg. Förstår du hur jag menar?

Stora kramar till dig för att du orkar kämpa på!

2012-07-04 @ 08:46:02
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0