Här igen!!!

Herregud!! Nu är jag hemma igen och jag måste erkänna att jag har haft en ganska stor bloggabstinens. Men jag kände att jag var på semester hos någon annan och jag hade inte min egen dator med mig så jag ville inte krångla. Denna vecka till för mig och min kompis.. ja och våra pojkvänner såklart.

Som vanligt vet jag inte om jag vill vara ärlig men jo, det har gått sådär. Men jag tänker hur som helst iaf inrikta mig på det positiva. Jag var på besök där förra året också och jag kan säga att det var STOR skillnad på mitt beteende då och nu! Jag blir faktiskt jättelycklig när jag tänker på det och jag blev nästan salig när jag insåg det. Vi satt i bilen jag och min kompis efter att vi handlad och plötsligt insåg jag att jag är mycket bekvämare den här gången än förra året. Då hade jag full med godis på mitt rum som jag kunde äta när jag behövde. Nu hade jag inte alls det behovet. Världen gick inte under om jag inte fick godis när jag ville! Det var inte så att jag behövde något gott varje kväll heller. Kvällen blev som det blev och det kändes också okej! Jag är nog ganska hård mot  mig själv men den här resan har fått mig att inse att även om jag inte kommit långt så är jag på väg!!

Bjuder på en kul bild som min kille tog. Han är så urusel med kameran så jag skulle ta den ifrån honom men då fyrade han av en riktig kalasbild, ehh not ;)






Kommentarer
Postat av: emma-isabella

sv. Säger bara: DO IT! ;)

En timmas smärta är det värt ;)

Det gör svinigt ont.. jag svimade ist ;)

Spände mig lite för mycket och är spruträd.. hade inte ätit innan heller.. men de gick bra ändå.. Och som sagt. Lätt värt det ;)

Kram

2012-06-11 @ 22:37:16
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: GT

Vilken bra o KLOK bild det blev!!

Du sträcker ju ut handen och ger dig själv en hjälpande hand!

<3 <3 <3

2012-06-11 @ 23:23:13
Postat av: ♥ Amber ♥

Det kan vara gott att koncentrera sig på och lyfta fram det positiva ibland. Speciellt om man har en tendens att vara väldigt hård mot sig själv. Jag träffar ju numera en dietist en gång i månaden och när jag träffade henne idag så påpekade hon än en gång vikten av att se det som man har gjort bra, och belöna sig då och då (INTE med något ätbart!). Så det blir min uppgift den här månaden. Att berömma mig själv för det jag gör bra. Då blir man liksom peppad att fortsätta i samma spår! Samma sak gäller faktiskt med barnuppfostran, det är lättare för ett barn att lära sig vad som är rätt om hen får beröm för det som är bra, istället för att få skäll eller bli bestraffad för det hen gör dåligt. Alltså, om du berömmer dig själv för det du gjort bra, t.ex. tränat, inte ätit den där chokladbiten, så kommer du bli mer peppad att fortsätta så, än om du trycker ner dig själv och hatar dig själv för alla dåliga val du gör. Pepp föds ur positivitet, inte negativitet! :)



Som vanligt blir mina långa kommentarer flummiga, men hoppas att du förstår! ;) Kram!

2012-06-11 @ 23:55:24
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: Sofia

Riktigt bra kort!! Massa kramar

2012-06-12 @ 00:36:28
URL: http://livetefterengbp.blogspot.se/
Postat av: Tessan

Underbart med personlig utveckling mot det positiva! Vilken otrolig härlig känsla att kunna vara ifrån sockret och att du har kontrollen nu. Måste kännas väldigt lättande för hjärtat :)



Keep going strong girl! You can make it!



Bilden var ju kanon, som ngn nämne i tidigare kommentar "En utsträckt hjälpande hand"

2012-06-12 @ 03:59:31
URL: http://mittlivochlchf.blogg.se/
Postat av: Barbro

Välkommen tillbaka!

Skönt att de gått bra på er resa. De är dom små framstegen som är dom viktigaste :)

2012-06-12 @ 10:23:58
URL: http://byebyekilon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0