Besöket på ätstörningsmottagningen

Ja det gick ju sådär när jag LOVAR att jag ska bli bättre på att blogga och läsa andras bloggar. Det gick även sådär med att skriva efter besöket hos Cissi i måndags. Men, men nu gör jag ett försök iaf.

Vi pratade om hur veckan varit och jag är stolt över att jag stått upp för mig själv och diskuterat på en saklig och vuxen nivå. Det är faktiskt nästan bra att sånt händer så att man får möjlighet att utveckla sig själv.

Efter en undersökning som jag gjorde förra gången diskuterade vi att jag är rätt hård mot mig själv. Jag har mycket självhat och jag förbannar mig själv för en hel del som jag gör. Däremot berättade jag om min shoppingtur i Stockholm förra veckan. Jag köpte massor med grejer och gick från butik till butik. Det är ganska ovanligt eftersom jag oftast tycker att jag är fet och ful och inte förtjänar några nya kläder. Men jag tog största storleken i alla butiker och tyckte att många grejer satt helt okej. Jag och Cissi pratade om det här med att tycka om sig själv. Jag berättade att jag börjat inse att man kan tycka om sig själv även om man inte tycker om sin storlek. Förut har jag inte riktigt förstått varför vissa jobbar med att tycka om sig själva eftersom jag tänkt att man kan inte tycka om sig själv om man är fet! Men man tycker ju inte om sig själv eftersom man är fet, man tycker om sig själv även om man är fet.

Vi pratade även om varför jag "faller dit", varför jag äter. Men det är verkligen inte så lätt att lista ut. Det finns ingen självklar anledning. Kanske är det bara en vana som är jäkligt svår att bryta. Men vi pratade iaf om det fysiska suget och det psykiska suget och min läxa till nästa vecka är att identifiera vad det är som gör att jag vill äta.

Ja, det var väl lite vad som hände förra gången.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi, jag veeeeeeet! Det svåra är inte att gå ner, utan att behålla vikten MEN jag är så glad att det fungerar.

2012-03-21 @ 19:33:17
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0