Dilemma

Egentligen borde jag kanske inte skriva om detta men jag gör det ändå. Jag har ett litet dilemma. Till helgen åker min kille bort och han kommer hem igen på onsdag. Alltså har jag rätt många dagar för mig själv och på söndag funderar jag på att ha en myskväll för mig själv... o ja, och ni vet ju vad det innebär. O visst, jag kan känna ett sug och få ett litet pirr i magen men jag har också känslan att det känns rätt onödigt. Jag vill ju gå loss hårt på godiset men samtidigt känns det inte så lockande. Sen är det ju rätt dumt att sitta här 3 dagar innan och planera för en ätarkväll, det "normala" är väl att hetsätningsstunderna "bara händer".

Nu kommer jag till min slutsats och det är nog att det kan vara okej att äta godis på söndag. Men jag ska inte gå loss totalt, jag kan köpa lite godis som vilken normal människa som helst... eller ja, jag ska försöka iaf.

Nu sitter ni säkert och tänkter "nej, nej, stå emot". Men det skiter jag i, jag vet vad som händer inne mig och jag vet att jag arbetar med mig själv just nu. Min Cissi har sagt till mig, "du kanske inte bra kan sluta, du kanske måste trappa ner". Och kanske måste jag det... eller så är det en dålig ursäkt... eh! shit va jag ångrar att jag skrev det här inlägget.

Kommentarer
Postat av: Helen Holmberg

Trappa ner är vettigt, lära sig själv efterhand. Finns inga bra genvägar. Hoppas du överlever till killen är hemma igen!!

2012-03-12 @ 02:16:16
URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0