Från det ena till det andra!!

(Skrevs på jobbet 15.00)

Nu är jag så less på att jobba. Denna dag är en riktig plåga  Jag har inte hört något från arbetsintervjun som jag var på och det irriterar mig allt lite. Just nu känner jag mig så less på jobbet så jag hoppas verkligen på ett postivit besked. Men samtidigt funderar jag över det hela. Jag gillar mitt jobb på många sätt. Jag arbetar väldigt nära båda mina kollegor och klienterna. Jag har utvecklats enormt sen jag började inom kriminalvården och varje dag bjuder på mycket skratt och glädje. Sen finns det såklart negtiva bitar också men ändå! Det är så underbart att möta dessa människor!. Jag inser faktiskt att jag tycker om jobbet mer än vad jag trodde från början. Det finns många spänningsmoment med jobbet och och ja, jag erkänner det, det finns en hel del makt. Jag ser mig inte som särskillt maktgalen och jag kan tycka att det är helt sjukt ibland vilken makt man har! Det är bissart när jag sätter handfängsel på en annan människa eller beordrar någon in på sitt bostadsrum och låser dörren!

Sen finns det såklart andra bitar just när man är tjej. Idag gick jag över på en annan avdelning och då kommer en ganska gammal man in i vaktkuren, han har knappt några tänder i munnen och ser rätt sliten ut och så frågar han vad en så vacker tjej som jag gör på ett fängelse? Såna saker värmer! Det är mycket möjligt att han säger så till alla nya tjejer men det värmer iaf mitt hjärta!

Men vi får se vad som händer, än har jag ju som sagt inte fått svar från det andra jobbet.



15.30 förändras allt när jag ringer upp ett missat samtal och det visar sig att jag fått jobbet!! Jag hoppar av glädje och allt känns sååå bra! Men känslorna gick allt i vågor i går, från total glädje, till sorg över att mista mitt nuvarande jobb, till att tycka att det är helt sjuuuukt häftigt att jag fått ett socionomjobb!!! Nu är det bara att tuta och köra rakt in i verkligheten!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till nya jobbet!! Vad roligt!! :D

2012-03-15 @ 12:45:51
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: ZtorZillen

Vad är det för nytt jobb?

2012-03-15 @ 18:54:27
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åååh så roligt med nya jobbet, stort grattis!!! :D

2012-03-17 @ 08:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0