Hatar när de gör så!!

Tänk att jag har så mycket att skriva om och ändå skriver jag inte! Igår var jag t.ex. hos min mamma på kalas och då var min syster, morbror, hans tjej och deras 2 barn där. Efter att vi fikat och min syster åkt hem så säger mamma att hon känner sig så svullen och att hon blivit så tjock. Hon menar att det "bara hänt" och kläderna sitter plötsligt mycket tajtare. Morbrors tjej lägger då till att hon tycker att det syndes på min syster att hon gått upp i vikt. Jag smyger bara längre och längre in hörnet för jag vill inte vara en del i denna diskussion. Jag stirrar ner i bordet och är ytterst upptagen av att syna mammas bord. Fan va jag hatar när de håller på sådär! Jag vet ju att det gör precis samma bedömning om min så fort jag gått utanför dörren! Jag blir så less och jag blir så besviken!! Är det konstigt att jag inte vill träffa människor? Är det konstigt att jag vill sitta i min lägenhet tills jag blivit smal? Nej, det är fan inte särskillt konstigt! Jag blir ju bedömd och detta är beviset!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför säger du inte detta rakt ut? De behöver höra det! Det är ju ett patetiskt beteende och sitta och prata sådär. Låt dem känna sig löjliga och inte du. Man ska fasiken få se ut hur man vill utan att behöva skämmas. Om du har ett socionomyrke är det ju skitviktigt att du känner dig själv och står för vem du är, oavsett vem du är och hur du ser ut och vad folk tycker om det, och inte vill gömma dig i ett hörn.

2012-03-27 @ 14:12:05
Postat av: Maria

Oh, vad jag känner igen mig i det där. Tycker vissa i min släkt BARA pratar vikt hela tiden. Speciellt min moster nu efter hon själv bantat ner sig har hon blivit duktig på att peka på alla andra liksom. Så fort vikt snacket sätter igång vill jag bara gå därifrån för jag vill inte bli nämnd, det känns som allas blickar är på mig.

2012-04-26 @ 22:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0