Mina tankebanor är helt väck!

Jag vet inte vad jag ska säga...

Varför blev allt mer hystersikt för tillfället? Jag har ju börjat ett nytt jobb, är inte det kul? Jo det är det! Jag försöker fråga mig själv varför jag gör såhär men jag vet inte!

Mina tankebanor är verkligen helt väck! Jag försöker sätta upp mål men jag raserar dem ju i nästa sekund! Jag intalar mig själv att jag kan kontrollera mig själv men är det sant? Jag intalar mig att det är ett aktivt val och att jag kan välja bort det... men varför gör jag inte det då?

Jag är vrickad, något är sjukligt fel!

Däremot kan jag skriva om att jag och Cissi har pratat om mål och att man ska se till att ha realistiska mål och inte mål med "inte-budskap" t.ex. jag ska inte äta godis ikväll. Så jag tog mig själv i kragen och gjorde ett litet och realistiskt mål för denna vecka. Jag ska träna/röra på mig 3 gånger. Det är verkligen inte omöjligt men sanningen är att det är fredag imorn och jag har bara rört på mig 1 gång hittills! Däremot så ska jag packa träningsväskan och sticka direkt till gymmet imorn efter jobbet. Jag ska även lämna plånboken hemma för att göra det liiiite svårare för mig att falla dit.

Tjing så länge


Kommentarer
Postat av: Anna

Tusen, tusen tack för dina fina ord!



Vet du, jag kan reda se att du är på samma väg. Jag menar det när jag säger att jag känner igen mig, för jag hade samma tankar, samma känslor. Jag önskar jag kunde visa dig hur mina första anteckningar såg ut efter min terapi, och att du kunde se vad vi pratade om och hur jag upplevde det, för det är precis vad du gör nu! Jag är helt övertygad om att du kommer fixa det här! Även om det är jobbigt, även om man stundtals känner att det är skit, kom ihåg att du redan gjort ett jättejobb, bara genom att VILJA förändras!



Du är en riktig kämpe, Joline! Glöm aldrig det! :)

2012-03-30 @ 12:03:18
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0