Denna efterlängtade sten igen

Återigen känner jag ett stort behov av att ligga under sten tills jag blir frisk och smal. För det är så jäkla svårt för mig att sköta mig när jag vet att det händer saker. Ja, visst det är helt idiotiskt men som nu, när jag har vetat att jag ska till Stockholm ikväll och gå ut och äta så har jag typ tillåtit mig själv att äta ”inför” detta. Jag bara släpper och släpper mer på disciplinen och lagom tills idag när jag ska åka så är jag totalt urspårad. Ibland kan det bli tvärtom, att jag skärper mig tills jag ska göra något för jag vill må bra och iaf känna mig lite tajtare. Men tyvärr har den disciplinen minskat avsevärt.

Ytterligare ett problem är att jag alltid hoppas att livet ska bli så stabilt, fyrkantigt och förutsägbart så att jag ska få de bästa möjligheterna att sköta mig. Jag tänker hela tiden ”men efter det här” Men de kommer ju aldrig att hända! Livet är ovisst och så är det!! Till och med under en sten kan det hända grejer! Jag måste kunna ta en dag i taget, eller nej, en måltid i taget och kämpa järnet för att göra goda val.

Ja för övrigt har jag iaf roat mig med att göra mina naglar lite fina igår. Egentligen borde jag försöka hålla mig sysselsatt så jag avleder tankarna från ätande. Problemet är bara att jag då äter och gör naglar samtidigt. Jag stoppar ner min dammiga hand full av nagellack i godispåsen och gräver runt! Fräscht? Inte mycket.


Kommentarer
Postat av: J,

Är det något som man kan välja att alltid hålla förutsägbart och kontrollerat i livet så är det väl sina egna måltider. Att alltid hålla tiderna och äta bra fem gånger om dagen är för mig en trygghet och ett område i livet jag vet att där är det jag som har kontrollen. Fina naglar!

2012-05-16 @ 13:24:16
Postat av: Anna

Fantastiskt snygga naglar!



Jag känner igen mig i det där, och det händer fortfarande att jag gör precis som du. För mig är det en stegvis förändring, att jag tänker annorlunda om mat. Du är på väg dit, men var snäll mot dig själv! Du jobbar redan hårt med dig själv och du har ju insikt nog att känna att det inte är bra att göra såhär, vilket är steg nummer ett!



Ge inte upp, vännen!

2012-05-16 @ 13:41:46
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: GT

-Visst man "ska" äta ofta o lagom men det är oxå ytterligare ett måste som även kan bli ett bevis på att-titta nu så dålig jag är.

Jag har ett ät-schema på kylskåpsdörren som istället blir bevis för mig på hur misslyckad jag är när jag missar den o den o den tiden och sen lyckas tok-äta mig ner i ledsenheten igen.Nyss straff-åt jag en lasagne,jag som var lite lycklig när jag vägde 2siffrigt igen(99,9 kg!tjoho)

Tänk vad lätt det är att sparka på sig själv :-(

Kramkram o heja oss!! <3

2012-05-16 @ 19:29:54
Postat av: Barbro

Tyvärr så kan man inte ligga under stenen hur länge som helst men en stund är jätte bra å få ligga där å tänka å sen komma igen. ;)



WOW vilka fina naglar du har gjort!

2012-05-16 @ 19:33:50
URL: http://byebyekilon.blogg.se/
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Jag känner igen mig. Min karaktär blir bara sämre och sämre. Igår åt jag chips, wtf?! Jag måste också hålla mig sysselsatt för att inte äta. Vissa dagar är värre än andra men igår var det hemskt. Träningen gick dåligt och maten lockade mer än vanligt. Nya tag idag!



Sv: Tack för de fina orden! Kram

2012-05-17 @ 11:55:23
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Evelina

Åhh vad snyggt det blev:)

2012-05-18 @ 11:46:57
URL: http://mittochdsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0