I högan sky!

Hemkommen från en snabbtur till Stockholm. Det har varit jättetrevligt men idag var vi i Nacka Forum och det var en tuff upplevelse. Men vi börjar med det roliga. En gammal kompis till mig jobbar i en butik där så jag hade bestämt att jag skulle köpa en klocka av henne. Hon hjälpte mig och jag hittade en helt underbar klocka!! För övrigt är hon så otroligt snäll och go så jag måste se till att hålla bättre kontakt med henne. Det gäller att ta vara på de bra människorna i sitt liv!!

Men nu till det tråkiga. Shit va stor jag är!!! Är det en överraskning? Ja, man skulle kunna tro det. Men jag blir helt ärligt typ förvånad när jag ser mig själv i speglarna i butikerna. Jag har tappat konceptet helt. Precis som man kan gå ner i vikt och tro att man fortfarande är stor så kan man gå upp i vikt och inte förstå hur stor man blivit!

Jag funderade iaf över om jag skulle köpa ett par svarta byxor för jag har bara ett par men så tänkte jag den gamla vanliga tanken "jag ska ändå inte vara såhär stor". När vi ska åka därifrån så sätter jag mig i bilen och plötsligt hörs ett illvrål!! Och vad kan det vara tror ni? Jo jag som skriker ut i högan sky när mina byxor spricker... ja, så nu står jag helt utan svarta byxor. Eller nej, jag har massor med svarta byxor men inga som jag kommer i.

Fin klocka och trasiga byxor

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Det är så jobbigt när man är på väg ner i vikt. Man vill inte köpa nya kläder hela tiden och de kläder man har sitter inte så bra. Ibland lyxade jag till det med ett par nya byxor för man måste ju ha något att ha på sig. =) jag ogillar att handla kläder, tidigare trodde jag det berodde på att jag var stor men nu när jag är mindre tycker jag fortfarande inte om det. Jag verkar helt enkelt inte gilla att handla kläder. Förutom träningskläder, det är roligt att köpa!!



Hoppas du hittar ett par nya byxor men samtidigt att du snabbt växer ur dem, på väg ner. =)



Kram

2012-05-17 @ 23:13:40
URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Haha jag har spräckt många byxor i mina dagar ;) Skavde alltid mellan låren tills de sprack. Jag tänker inte köpa nya byxor på ett bra tag nu, tills jag vågar prova vilken storlek jag har...

2012-05-18 @ 11:47:34
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Barbro

Jag räknar så här de som inte passar på mig de har jag inte heller. Jag har en massa bhn som är för stora men jag har inte en enda som passar alltså har jag ingen bhn å då måste jag köpa nya fast de känns surt att köpa nytt till en vikt man inte trivs med men man kan ju inte gå omkring naken

2012-05-18 @ 12:34:39
URL: http://byebyekilon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0