Tungt

Något tung kom över mig.

I helgen ska vi på hotellweekend och gå på dop. Det blir altså hotellfrukost, middag på Jensens Bofhus (där jag redan ser fram emot glassbuffén). En av mina andra laster finns också i den staden, butiken Hemmakväll.

Vågen visade 99,8 kg imorse och jag vet att jag kommer att vara över 100 kg igen efter helgen. Det känns tungt, jävligt tungt. Och så hör jag orden "gör kloka val i helgen så ska du se att det bra". Men AAHHH, jag vill ju inte det! Just nu vill jag bara vräka i mig allt jag kan! Fan, och så måste jag till mormor innan jag åker också. Jag har ett fullspäckat schema och har inte alls lust att gå hem till henne!

Just nu vill jag bara gå hem, hem, hem! Men vad skulle jag göra där? Gömma mig under täcket tills allt känns bra igen? Tror inte det va!

Suck och pust, paniken är nära.


Kommentarer
Postat av: ♥ Amber ♥

Jag har haft en jättejobbig period länge nu när jag överätit och hetsätit varje dag. Varje dag har det blivit något onyttigt som godis, glass, chips, kakor m.m. Men nu har jag hållit mig undan från sånt i en vecka (med undantag från en lyxshake på Max och två små glas coca cola) ! Jag förstår verkligen vad du menar med att du inte vill göra kloka val och hålla dig borta från glassbuffén. Mitt ända råd till dig är att försöka hålla ut, till slut blir det lättare att göras kloka val... Jag har inte slutat äta sötsaker för evigt. Men just nu äter jag det inte. Jag tar verkligen en dag i taget så får vi se vad som händer. Men för mig så funkar det inte att bara äta lite glass eller lite choklad. Det blir alltid mycket, för mycket. Min förhoppning är att bryta det dåliga mönstret och det får ta den tid det tar. I framtiden vill jag börja äta godis och sånt igen, men inte lika ofta och på ett mycket sundare sätt.

2012-05-03 @ 10:48:21
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: Anna

Njut av helgen! NJUT! Du kan gå ner vikten igen, du har ju gjort det förr!



Jag försöker lära mig att njuta av det som inte tillhör vardagen (och därmed inträffar någorlunda sällan) för jag vet att när jag håller mig till mitt "vardagsschema" går jag ner.



Bara du kan avgöra vad du vill göra, och vad du än gör så är det okej! kramar

2012-05-03 @ 13:07:29
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: ZtorZillen

Vännen! Lyssna! Du ska bestämma dig, ta lite. På riktigt. jag vet hur det är att ha en ätstörning..om det blir jobbigt (och det blir det!) så hör av dig..jag finns på jour på bloggen å min mailadress om du vill skriva. DU KLARAR det, du kommer vara sååå stolt. Tänk en dag i taget. en måltid i taget. en tugga i taget. var inte för hård mot dig själv, du måste ta detta i småsteg annars kommer du bara misslyckas igen och igen..småsteg, ett i taget och du kommer lyckas!

2012-05-03 @ 19:11:44
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: Kicki

Känner igen det där.

Imorgon ska jag på frukostbuffé, på lördag ska jag baka och på söndag ska vi ha frunch här hemma. Jag VET att det inte kommer bli speciellt bra, men jag ska försöka göra mitt bästa..



Och du, snart är helgen över och OM den blir dålig, fine, då är det enbart du själv som gjort det och då får man ta tag i vardagen igen. Heja heja! Kul och hitta en till matmissbrukares blogg, jag är med en!

2012-05-03 @ 20:57:14
URL: http://www.machmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0