Tungt

Det är så tungt (i dubbel bemärkelse) när man ställer sig på vågen och får besket att man gått upp 2,6 kg sedan i fredags. På ett sätt kan jag inte tro att det är möjligt men samtidigt så står ju summan mitt framför ögonen på mig.

Men jag känner mig så jäkla värdelös. Jag gör verkligen det. Jag blir så besviken på mig själv för att jag inte klarar saker som jag borde. Jag kan inte förstå hur det är möjligt att jag på kvällen bestämmer mig för att "imorn ska jag upp och gå ut en morgonpromenad" och sen när klockan ringer går jag inte ut?! Och hur kan jag bestämma mig för att" idag ska jag inte äta godis" och sen när det blir kväll styr jag kosan mot affären.

JAG FÖRSTÅR INTE, JAG FÖRSTÅR INTE, JAG FÖRSTÅR INTE.

Men jag vet att det är upp till mig! Jag är den enda som kan göra det! Men jag tänker inte dra till med någon klämkäck kommentar om att "nu ska det bli ändring på de" för jag vet ju att det inte kommer att hända!!

Så vad göra jag?! Jo jag säger som en klient sa till mig igår, "jag överlever".

Dagens jävla sanning


Kommentarer
Postat av: J.

men sluta väga dig? försök få in alla rutiner bara. Det förstör ju en massa om du ska väga dig och bli sådär besviken, då kommer du ju aldrig hur den onda cirkeln. När du fått in rätt rutiner och är på g så kanske vägning däremot kan vara triggande. Jag har också varit sådär, ställt mig på vågen och bara känt mig värdelös. Med just den känslan drar man inte gärna till gymmet och känner sig peppad direkt. Hoppas du hittar på någon bra lösning

2012-05-09 @ 16:10:34
URL: http://Jenniferitext.blogspot.com
Postat av: emma-isabella

Vad tråkigt.. men som sagt.. Försöka att inte väga dig så ofta.. Jag är iofs likadan.. men de kan ju diffa på massa hekton från dag till dag. Ha en vägdag i veckan.. eller kankse varannan vecka..?

Jag tror du är under 100 snart igen. Hejjar på dig allt vad jag kan.

kramis

2012-05-10 @ 01:20:47
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Kicki

Jag känner igen mig så.

Nu vet jag inte hur du äter, men jag är själv en missbrukare och har kämpat hårt med det.

Det ENDA som hjälper mig är att registrera allt jag äter i en matdagbok och hålla koll på kcal.

Låter skittråkigt till en början men man lär sig ganska snabbt vad man kan äta.

Dessutom gör det att jag även kan äta lite godis ibland, om jag nu skulle vilja det.



Och de där kilona du gått upp är nog mest vatten ska du se. Vi är många som följer din resa, så kämpa på! Och blogga mycket om du känner att du behöver skriva av dig. Jag lovar att titta in här ofta och heja på!

2012-05-10 @ 10:21:09
URL: http://www.machmo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0