Fläckar

Vet ni en sak, jag är bra knäpp. Eller vänta nu, det har ni nog förstått vid det här laget. Men jag tänker klargöra detta ändå. Jag har ett par leverfläckar på min kropp som jag velat kolla upp länge men det har inte blivit av. Nu har det börjat växa som en extra liten grej på en av dom och jag känner ännu mer att jag borde kolla upp det, MEN! Jag tänker inte gå till läkaren när jag ser ut såhär! Jag absolut vägrar att ta av mig kläderna. Nu sitter visserligen de fläckar som jag är orolig för på ryggen så det borde ju gå att ordna rätt smidigt. Men jag vet ju att de helst vill kolla hela kroppen när de ändå kollar efter konstiga fläckar. Men jag vill ju inte, inte alls! Jag har tänkt att man kan vägra och klargöra att jag bara tänker visa ryggen men det är ju också pinsamt i sig! Som att hålla upp ett stort plakat, JAG HATAR MIN KROPP!

 

Jag vet att ni nu bara tänker ”ja men gå till doktorn, det handlar ju om din hälsa”. Men jag ska vara ärlig och säga att det är fan inte så lätt!


Kommentarer
Postat av: smulan

Jag har själv inga problem med att visa upp mig hos läkaren, jag har blivit van efter alla år som sjuk. Men jag kan tänka mig att om man inte är van att vara hos läkaren, kan det kanske vara svårt att slappna av när man ska klä av sig. Men tänk på att dom sett allt man kan tänka sig och lite till. Dom ser inte ens kropp på det sätt man tror. Tycker du absolut borde kolla upp födelsemärket. Jag har själv tagit bort ett från ryggen. Men om dina sitter där behöver du absolut inte visa upp resten av kroppen. Det avgör du själv. Säg bara att du har dom på ryggen men att det inte finns några fler som ändrat sig. Om det inte finns det förstås. Kanske kan pojkvännen kolla dig på resten av kroppen så att du vet. Då kan du ju ärligt säga till läkaren att det är bara den som ändrat sig. Om du har en skjorta på dig kan du ju knäppa upp den lite och hasa ner skjortan så att det syns.
Hoppas du kan komma fram till en kompromiss med dig själv så att du kan få det kollat. För det är inget att leka med. Men känslor kan vara svåra att förstå ibland.
Kram

2012-11-08 @ 15:51:06
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Postat av: Lina

jag känner samma sak jag med.. har en hel hög olika grejer jag inte velat kolla upp, och jag vägrar verkligen gå till alla slags gyn-undersökningar, får panikångest när jag tänker på sånt.. usch.

2012-11-08 @ 20:49:52
Postat av: Maria

Haha, jag måste skratta lite när jag läser detta, för det skulle kunna vara jag som skrivit det. Jag har också några skumma prickar jag borde kolla upp, men inte så länge jag är såhär stor, det får helt enkelt vänta. Nu har dock den ena bytt färg och blivit öm.. Gör det att jag kollar upp det? Nopp..

2012-11-11 @ 21:27:10
Postat av: Lena

Läser ikapp lite och blir riktigt förbannad på din ignorans... Gå till läkaren!! Den dagen du sitter där med en sjukdom som inte går att bota, men som hade kunnat stoppas om du gått till läkaren tidigare, så lär du ångra dig. Är det du på bilden nedan? Vaddå "ser ut så här"? Jag hade varit överlycklig om jag sett ut som du. Visst, jag ser OK ut med kläderna på trots att jag har 20 kg kvar, men -50 syns när man tar av sig kläderna. Men jag skulle aldrig tveka om jag hade haft dina problem. ALDRIG.

Ursäkta att jag ryter lite, men med båda föräldrarna inom sjukvården har jag hört skräckhistorier hela mitt liv...

2012-11-14 @ 05:57:40
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Tryingtogetfit

Hej! Jag ville passa på att presentera mig, har läst din blogg ett bra tag nu (tror jag började i samband med att du tog socionomexamen) men aldrig kommit till skott att kommentera. Här är jag iaf, jag kollar in din blogg varje dag för att se om du skrivit något, tycker den är intressant och din kamp är intressant. Extra roligt är att jag också pluggar till socionom, är klar i januari. Har också viktproblem och en ohälsosam relation till mat.

Angående det här med leverfläcken så skit i hur din kropp ser ut, för det kommer läkarna göra. De har sett massor av kroppar och jag kan garantera att de inte ens kommer lägga märke till hur du ser ut, de kommer koncentrera sig på sitt jobb och undersöka leverfläcken. Jag hade faktiskt själv en leverfläck som jag tog bort för bara några veckor sen. Den satt på undersidan av mitt bröst så jag fick ta av mig topless och lägga mig på en brits medan en 30-årig AT-läkare (manlig) skar bort den. Visst var det smått pinsamt, i alla fall först innan jag lagt mig på britsen men så fort jag kommit dit märkte jag att läkaren och sköterskan sneglade ju inte ens på min fettomage, de koncentrerade sig på att ta bort fläcken.

Hoppas du vågar kolla upp din fläck.

MVH Malin

2012-11-14 @ 20:17:35
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0