Nederlag

Vet ni en sak, jag ligger hemma och är sjuk!
 
Detta är ett otroligt nederlag för mig och jag är besviken på mig själv och min kropp. Hur som helst så mår jag faktiskt ganska dåligt men det är inte katastrof, jag hade nog kunnat släpa mig till jobbet idag. Jag menar jag vet ju skillnaden på att vara riktigt sjuk och att vara krasslig. Men, men, igår morse skjutsade jag min kille till jobbet för att jag behövde bilen. När jag kommer hem tog jag en dusch och sedan när jag siter i soffan och äter frukost så känner jag mig så yngklig, jag fryser och känner mig kraftlös. Jag försöker förmå mig att ta på mig kläderna men det går inte, inget händer. Men det är inte ovanligt att jag har ett otroligt motsånd mot att släpa mig iväg på morgonen men igår gick det bara inte.
 
När jag tillslut ringt och sjukanmält mig så kändes det som ett sådant stort nederlag! Jag började faktiskt gråta! Jag vill ju vara en kämpe som inte viker mig i första taget! Jag sätter en stor stolthet i att inte ha några sjukdagar! Jag ser det som att jag och min kropp sviker varandra (??) när det blir såhär. Jag tror på att psykisk styrka kan övervinna det mesta. Jag fick bältros för ett tag sen och på två veckor var de i princip över. Jag ställde mentalt in mig på att det skulle bli så och jag inbillar mig att sådana tankar hjälper. Självklart funkar väl inte den här taktiken mot vad som helst men jag tycker att min inställning hjälper mig att vara en stark och frisk människa!
 
Alltså ska jag pigga på mig och sedan är det bara upp på banan igen, tuta och kör, imorn räknar jag med att gå till jobbet igen.
 

Kommentarer
Postat av: smulan

Självklart hjälper det att ha den inställningen att man ska var frisk. Men inte alltid. Går inte att bestämma helt över kroppen. Tycker inte det är ett nederlag att du var hemma. Kroppen ville inte, den kanske är sjukare än vad du ville inse. Eller så behövde den vila. Man ska lyssna på sin kropp och gör man det och har din inställning att man vill vara frisk, då tror jag man kan få ut det mesta och bästa av det hela.
Krya på dig!
Kram

2012-11-21 @ 13:57:17
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Postat av: EE

Det kändes precis som att det var jag som skrev detdär inlägget! Jag har precis samma känsla just nu. Man känner sig så förbannat värdelös och typ lat för att man stannar hemma för nåt som man kanske egentligen inte behövde stanna hemma för. Hoppas att det känns bättre snart för dig! KRAM

2012-11-21 @ 17:47:40
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: Anna

Krya på dig och rå om dig Joline. Lova att ta hand om dig. Är man sjuk så är man, då är de viktigt att lyssna på kroppen och vila. Sänder massvis med kramar

2012-11-21 @ 19:51:44
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: clin

sv: hehe klart man måste handla ;)

Usch vad tråkigt och vara krasslig :( Men det är ofta så när man går på diet. Det ändras så mycket i kroppen. Men snart är du pigg och glad igen :D

2012-11-21 @ 19:59:16
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: EE

Läste precis igenom det jag skrivit här tidigare, och det kändes som att det kom ut helt fel! Menade givetvis inte att jag tvivlar på att du inte mår bra! Utan mer att jag förstod känslan som du hade över att stanna hemma! Hoppas du förstod hur jag menade :).. Ta hand om dig!

Svar: Haha. inga problem, jag reagerade inte alls på det du skrivit! Ta hand om dig med!!
Joline

2012-11-21 @ 20:47:15
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: Linda -42,4kg

Äh, du har rätt att va sjuk så ge dig nu! :)

Ja det är askul att jag dokumenterat så som jag har gjort :)

SE FILMEN! Så jävla grym!

2012-11-21 @ 21:14:54
URL: http://liiiiinda89.blogg.se
Postat av: Minendie

Hoppas att du mår bättre imorgon! Ibland behöver man lyssna på kroppen och genom att ta de här sjukdagarna kanske du slipper ta ännu fler om ett par dagar. Du kanske lyckades stoppa det som du har i kroppen så att det inte blev ännu värre.
Sen får man faktiskt vara sjuk ibland ;)

2012-11-21 @ 22:10:24
URL: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0