Boken fick mig att stanna upp och tänka

Gårdagens inlägg var jobbigt men samtidigt befriande. När jag kom hem igår så började jag lyssna på boken munken som sålde sin ferrari av Robin Sharma. Det var fdtjockis som tipsade om boken och shit va härlig den var! Den fick fick mig att inse att jag faktiskt är på väg någonstans med mig själv och den fick mig ett visualisera mitt mål. Men då pratar jag faktiskt inte om min vikt!
 
När jag var liten fick jag jämt höra att jag var så jäkla negativ hela tiden. Kanske var jag det, vad vet jag. Men idag är det iaf väldigt viktigt för mig att ha en postiv syn på livet. Det är även viktigt att vara glad och nöjd med det lilla. Jag älskar att ligga i sängen och snosa in doften av mig och min kille, det luktar vi och det får mig att le! Jag älskar att jag och min kille helt på egen hand köpt den lägenhet vi nu bor i. Vi hade inga besparingar från våra föräldrar utan helt själva har vi jobbat oss upp till detta. 
 
Tack vare att jag började lyssna på boken igår  fick jag möjlighet att stanna upp och tänka igenom mitt tankesätt och påminna mig om mina prioriteringar. Jag njuter faktiskt av mitt liv. Jag tar vara på det, självklart kan jag njuta mer och ta vara på det mer men ändå, jag är stolt, jag är på väg.
 
Jag behöver inte en sprillans ny bil eller den senaste märkesväskan, jag är glad över att jag är jag och att jag tar vara på de fina stunderna i mitt liv. Gårdagskvällen gick ut på att handla, städa, plocka här hemma och tvätta i tvättstugan. Och vet ni, jag älskar det! Jag tycker det är så mysigt att vara i tvättstugan och hänga upp mina rena kläder, det är lite som terpi för mig, jag går där och lullar med min ljudbok i öronen och trots att jag spenderar min fredagskväll i tvättstugan så njuter jag. Det är mitt liv och jag älskar det!
 

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Jag har hans böcker men faktiskt aldrig läst dem ännu, kanske skulle göra det, däremot brukar jag vara in och läsa hans blogg

2012-10-27 @ 18:04:32
URL: http://slankabonnie.wordpress.com
Postat av: Thea Tränar

De är jättebra alla hans böcker!

2012-11-02 @ 04:46:12
URL: http://theasutmaning.blogg.se
Postat av: H - fdtjockis

Åh vad kul att du läser den! Jag får läsa den flera gånger ibland flera kapitel för att mata hjärnan med rätt tänk.

2012-11-04 @ 09:38:15
URL: http://fdtjockis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0