Vad hon sa

Igår tränade jag som sagt med min PT och det gick bra. Det är tur att jag har den tiden bokad för jag behöver något som drar mig upp och iväg! Disciplinen i övrigt är ungefär lika med noll så jag är tacksam att jag har henne.

 

MEN! Igår sa hon dock några saker som fick mig att fundera.

 

Hon frågade om hur jag tycker att det går med min samtalskontakt och jag sa att hon är bra men att det är trist att jag inte kommer så mycket framåt. Då frågade hon, ”ja man undrar ju hur det fungerar det där. Om det är så att man ska ställa lite högre krav på sina klienter och så”. (jag säger inte att jag återger detta ordagrant med det var så jag tolkade det).

 

Sen pratade hon om att tiden vi har tillsammans är för att jag ska få de där ”lilla extra” med träningen och att det därför är jätteviktigt att jag gör resten av träningen själv…..

 

Okej, jag vill inte ta på mig offerkoftan men jag blir allt lite småsugen! Jag vet att det bara är JAG som kan ändra på detta. Det är JAG som måste göra kloka val, varje morgon, varje måltid, varje dag, hela tiden. Det blir nästa så att det brinner lite i huvudet på mig när jag känner mig utpekad som den förlorare jag är. Herregud jag betalar ju för den här tjänsten, det är väl bara bra om det går dåligt för då kan jag gå där hela mitt liv!

 

Okej nu kanske jag överdriver men det är tufft att känna sig utpekad. Jag vet att jag är en förlorare och det hjälper inte att någon försöker komma men några pekpinnar.

 

Men jag ska försöka att inte ta så hårt på vad hon sa. Jag tror inte att hon menade något illa.


Kommentarer
Postat av: alexandra

sant, men tror du inte "krav" kan få motsatt effekt?

2012-10-25 @ 19:43:25
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Barbro

Jag har märkt att folk som inte själva har ätstörningar verkar tro att de går att sätta upp höga krav. Själv tycker jag att de är just kraven som får mig på fall. Fråga henne nästa gång vad hon menade egentligen.

Många kramar på dig!

2012-10-25 @ 20:15:57
URL: http://byebyekilon.blogg.se
Postat av: J.

Är du en förlorare? Lägg av. Du är inte det! Men om du så gärna vill vara det, då kanske du blir det. Ha fokus på att må bra och vara hälsosam. Skit i krav, mål, tävlingar, förlorare/vinnare osv osv. Sånt leder bara till att man blir sjukt besviken när man inte lyckas. Man blir inte tjock eller går upp i vikt av att misslyckas en eller två dagar ibland, inte ens tre dagar, bara fortsätta att försöka vara hälsosam och göra det som är bra för ens kropp. Om man trycker ner sig själv i det där djupa hålet för att man är en förlorare som inte klarar kraven som man själv eller andra har på en, då kanske man blir kvar där aslänge - resulterar i ännu sämre resultat osv. Ja, du fattar. Jag "misslyckas" ca en dag i veckan, dvs att jag äter vad fasiken jag vill för att jag kanske är så sötsugen och jag vägrar må dåligt över det just för att om jag ser mig som en förlorare i dem stunderna då kan dessa dagar till slut bli en hel vecka, och kanske längre. Och jag går inte "åt fel håll" för att jag har en eller två såna dagar i veckan, dem är helt obetydliga så länge man är positiv mot sig själv och ser sig som en vinnare. Du är en vinnare, det är bara du som kan bestämma det för det är ju fasiken ditt liv.

2012-10-26 @ 09:32:53
URL: http://jenniferitext.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0