JAG VILL ÄTA GODIS!

Ibland känns det som att det vore bättre om det var vardag jämt!
 
Igår efter jobbet stack jag direkt och tränade och sen cyklade jag till affären och laddade upp med allt möjligt nyttigt och bra för att jag ska vara förberedd inför helgen. På kvällen hade jag fått i mig min GIGANTISKA kycklingsallad (som gav mig ångest) men vad hjälpte det?! Jag ville ha chocklad!!!! Senare ringde min kille och ville ha hjälp med att hämta en bil och jag ville ju inte ens gå utanför dörren, för vad finns där ute?! Väl påväg ner för trappan börjar jag gråta och i bilen känner jag paniken. Det känns så jäkla skit, det kryper i hela kroppen och jag har svårt att få luft. Och jag blir så sur på mig själv för hur kan godis betyda så mycket?! Hur kan det få mig att gråta i bilen?!
 
När vi kom till firman som min kille jobbar så vet jag att de har en liten "kiosk" där så jag letade mig fram tills jag hittade ett kylskåp. Min kille följde efter och frågade var jag var på väg. I samma sekund säger han även, "det finns bara bara torr gammal snickers från Lidl som var vit redan A (kollegan) köpte den". Jag öppnar då kylskåpet och står en stund och tittar på snickersen... sen stänger jag dörren.
 
Min kille vill gärna säga orden "gör det inte, du är starkare än så". Men så är det fan inte, jag är inte starkare än så. Jag vill ju av hela mitt fucking jävla hjärta och jag är inte stark!
 
Det blev iaf inge godis och ikväll går kampen vidare. Jag har varit ute på värsta långpromenaden med en kompis och tanken var att jag skulle till en annan kompis ikväll men hon ställde in så nu sitter jag här själv (min kille är på militärövning), Kommer jag att klara det? Det känns så faktiskt... men jag vill inte, JAG VILL ÄTA GODIS!

Kommentarer
Postat av: smulan

Du är stark!! Du vill ju åstadkomma en förändring och har sett till att få hjälp för att uppnå det. Det är starkt gjort:)
Jag vet inte om det är så här för dig, men jag kan ibland komma på mig själv med att vara sugen på godis, speciellt när det är helg, bara för att det är helg, bara för att jag brukar vilja ha det, det kan kännas tryggt att ha det så och inte ändra det. För vad ska man byta ut det mot, det är som en liten räddningsboj. Hur har man helg utan godis? Men jag försöker bryta det mönstret och hitta nya sätt att fira helg. Kanske kan bli lättare för dig om du kommer på varför.
Önskar dig lycka!

2012-09-01 @ 20:51:39
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Postat av: Anna

Jag vet PRECIS hur det är. Hur man inte VILL vara "duktig", man saknar sin normala tröst, sin trygghet. Jag önskar att jag hade något bättre att komma med, men du är på rätt väg. Det här är kampen, den som man kämpar med när man är ätstörd. Du kommer fixa det här. Oavsett vad som händer kommer du gå igenom det här och få med dig en ny erfarenhet som kommer hjälpa dig nästa gång. *varma kramar*

2012-09-01 @ 21:58:22
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: EE

Man kan verkligen bli galen om man är riktigt sugen på choklad. Otroligt starkt av dig att stå emot! Ett jättestort steg i rätt riktning!

2012-09-01 @ 22:08:53
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: J.

Bra gjort att stå emot, hade jag inte klarat tror jag. Hade säkerligen köpt nå litet ;S

2012-09-02 @ 12:08:12
Postat av: snigeltakt

Men haaaaallåååå, du är ju stark! Du gjorde det ju inte! Klart att gamla väl invanda mönster är svåra att bryta, svårt att få bukt med känslor. MEN inse att du klarade det DU ÄR STARK, DU VANN ÖVER DINA KÄNSLOR!

2012-09-02 @ 13:03:22
URL: http://www.snigeltakt.wordpress.com
Postat av: Minendie

Åh vad duktig du är, även om du inte känner så själv just nu. Du klarade det! Styrka är inte alltid att vilja göra det rätta, styrka kan vara att göra det man borde även fast man inte vill. Heja dig!

2012-09-02 @ 13:19:55
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: alexandra

vet hur du känner och när man väl ätit godis, så får man ångest. :/...... duktig du är som kämpar

Svar: Jo jag vet, ångesten kan vara rejäl!
Joline

2012-09-02 @ 17:20:13
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: H

Godis - Socker är GIFT. Om jag är sugen på något och har plats för någon godsak blir det vad som helst förutom godis för annars börjar en ond cirkel.

2012-09-03 @ 06:21:58
URL: http://fdtjockis.blogg.se
Postat av: Emma

Omg, Jag känner igen mig så väl i det du skriver. Att inte våga/vilja gå utanför dörren när man är sugen på något!
Men bra kämpa tjejen.
Peppkram :)

2012-09-03 @ 09:29:55
URL: http://minakilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0