Prata bort tårarna

Gårdagen var tuff eftersom det var kalas med en hel del godsaker men jag är nöjd med min insats. Jag var ett ganska stort monster igårkväll för jag ville ha godis såååå jävla gärna, MEN. Så blev det inte.
 
Denna dag började inge vidare, jag kände mig ledsen och full med ångest. Tårarna och paniken brände bakom ögonen och jag ville bara bort, bort, bort! Jag och min kille var ute hos hans föräldrar där vi har en liten sommarstuga men jag ville bara åka hem! Efter att ha suttit själv en stund och funderat så bad jag min kille att följa med mig och sitta i solen för att mysa och prata. Han var inte så sugen men tillslut följde han med med villkoret att vi tog båten och åkte någonstans för myset. Jag låg i båten under en filt hela båtturen men när vi väl kom fram till en lämplig klippa så var det så mysigt och befriande och vi pratade och pratade. Han är guld värd många gånger! Han finns där för mig och han ställer upp när jag behöver honom! Sen säger han kanske inte alltid världens smartaste saker men det ska jag nog kunna leva med ;)
 
Ibland har man sådana dagar och det måste vara okej tycker jag. Jag går igenom mycket just nu och ibland svämmar känslorna över. Men då är det skönt att man har någon att lufta dom med så att man kan gå ur situationen lättare och piggare. För vi pratade och pratade och jag grät och grät, men vi kom fram till mycket klokt och efter det kändes dagen mycket bättre! Så bra att jag gav mig ut i skogen och titta vad jag hittade!! GULD!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

v: jA:O jag har inte sett den än :(

2012-09-10 @ 07:58:32
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se
Postat av: Gentle Giant

Bra jobbat emd att stå emot frestelserna! Låter underbart att ha någon att prata med och som ger stöd (även om jag håller med om att de kanske inte alltid är det mest smarta som kommer ut). Att prata gör verkligen underverk och det är så starkt av dig att prata och släppa in och komma fram till bra lösningar! Så härligt att ha en kille som finns där! Och, finns det något godare än rykande färska kantareller? Lucky U!

2012-09-10 @ 14:58:59
URL: http://www.gentlegiantafskfvde.blogg.se
Postat av: Gitsan

Så skönt att ni kom iväg lite för er själva och kunde prata ostört!

2012-09-10 @ 17:11:36
URL: http://lagom.bloggo.nu/
Postat av: smulan

Duktigt som lät bli igår:)
Ja vi har alla dagar när allt blir lite mycket inombords, då är det bra att ha nån att prata med eller bara vara med. Inte så konstigt om du känner dig full inombords av känslor ibland. Mycket på G för dig med alla förändringar. Men i slutänden blir nog jättebra, men under tiden är det ok att det är en berg och dal bana tycker jag:)
Hoppas din vecka blir bra!

2012-09-10 @ 17:49:11
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Postat av: H - fdtjockis

Men vad duktig du är! Det är otroligt starkt att stå emot socker för det är verkligen gift. Jag har haft själv lite problem med överätning och straffat mig med att inte äta men ingenting som utvecklades till något seriös för jag lyckades efter någon vecka med hjälp av träning komma ifrån det så jag förstår ändå lite grann hur mörkt allt kan kännas när det är så. Finns ingen utväg.

2012-09-11 @ 08:31:45
URL: http://fdtjockis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0