Tuff dag igen :(


Det är en tuff dag nu igen! Kanske kan man bara leva på kämparglöden ett par veckor och sen är det ren och skär vilja som gäller. Hur som helst så mår jag fortfarande inge bra och jag har avbokat mitt PT-pass imornbitt. Det känns skittråkigt men jag har feber och ont i halsen så det är ju det ända rätta. Och jag menar mina PT-pass blir de ju svårt att komma undan ifrån med tanke på att jag betlat för 20 st ;)
 
Men nu ska jag berätta en annan sak. På väg hem från jobbet så cyklade jag förbi en butik. Hela vägen från jobbet så förhandlade jag med mig själv. Jag tänkte "jag har ont i halsen och jag är sjuk, då borde man få äta lite glass för glass är ju inte godis och det är för ett gott syfte". Ja ni förstår hur det funkar. Jag går in i butiken och kolla på Ben&Jerrys glassen och bestämmer mig för att jag får köpa 2 små bukar, en chocolate fudge brownie och en phish food. Men när jag väl står där så finns det ju ingen lite pish food... jag får lite error i mitt huvud och tänker att "nej, en stor kan jag inte köpa för jag vill ju ha båda sorterna". Och då kan jag lova dig att missbrukaren i mig började prata! "men köp 2 stora då, gå loss totalt ikväll, bara ikväll". Så vad hände? Jag gick runt i lite i affären och funderade och funderade. Det såg säkert ut som att jag planerade att plockde på mig något eftersom jag smög runt och kikade bort mot glassfrysen.  Till slut gick jag mot dörren, men nej, jag vände mig mot frysen igen.... sen vände jag om igen och gick ut.
 
Jag klarade det alltså! Nu sitter jag i soffan med blandade känslor för jag vill ju, jag vill ha glass. Men, nu har jag ingen glass och jag hoppas att jag kommer att stanna i soffan hela kvällen och inte smyga ut för att köpa något.
 
                                                                        




Kommentarer
Postat av: J.

Duktigt!!! Helt rätt att hoppa träningen när man känner att man börjar bli sjuk också. Sen vet jag att vissa säger att glass är bra mot halsont, men inget socker är bra mot immunförsvaret, så jag brukar äta fil för att kyla ner det onda om jag har halsont. Just ja, sen när du känner den där endorfinkicken av att träna så kommer du aldrig vilja sluta ;) du är på så himla bra väg, det svåraste steget är det första.

2012-09-13 @ 19:55:25
Postat av: Linda

Det är ju jättebra! Du ska vara stolt över dig själv. Jag bråkar också med min hals just nu och det är inte kul men tyvärr sånt som händer :( Krya på dig och hoppas de lägger sig snabbt

2012-09-13 @ 21:21:31
URL: http://losingitnow.blogg.se
Postat av: Minendie

Vad stark du är! Så där brukade jag också göra när jag inte åt godis (klarade drygt 20 dagar men nu är jag tillbaka i godisets våld). Det är en bra känsla när man kan gå därifrån utan det där som man gick dit för att köpa.

Sv. Bodycombat är jättekul! Varje pass undrar jag om jag kommer klara hela men det har jag gjort varje gång och det är en seger när man går därifrån. Dessutom är det bra att få så ur sig lite irritation och frustration ibland ;) Tycker absolut att du ska testa!

2012-09-13 @ 21:22:00
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: alexandra

väldigt bra, stark du är :)

2012-09-13 @ 21:30:47
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: Anna

FAn vad grym du är, väldigt starkt!

2012-09-13 @ 21:50:17
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: EE

Vad starkt gjort! Inte många som hade kunnat motstå det! Tänkte på en sak, tror inte du nämnt det tidigare i bloggen iallafall. Har du någon "unna-dag" i veckan där du får äta gosaker, eller försöker du hålla dig borta från det helt?

Svar: Just nu har jag inge "unna.dag" men bjuds det på tårta på jobbet så tar jag en bit. Jag har bara noll tolerans på godis just nu men att sitta och äta glass i sin ensamthet är INTE hellar okej. Jag vet inte hur länge jag ska köra den här taktiken men jag är livrädd för att äta godis för jag är rädd för att det ska spåra ur. Men vi får väl se...
Joline

2012-09-13 @ 23:53:16
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: Från vara den fula. Till den snygga.

Det måste man ju nästan ha. Så inte stressa på morgonen. Min kille har samma stil på morgonen.

2012-09-14 @ 05:52:51
URL: http://franvaradenfula.blogg.se
Postat av: Anna

Bra vännen!

Jag tänkte också vad du skrev som svarpå EE:s kommentar här ovan. Jag tycker det är jättebra att du säger att äta i ensamhet inte är okej, men att det kan vara okej i vissa sammanhang. Du är på helt rätt väg vännen, även om det känns tungt just nu (utan glass alltså)!

2012-09-14 @ 08:36:07
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: H - fdtjockis

Din kommentar gjorde min dag!! Tack! Jag är så glad om jag kan inspirera vidare för det är härligt att må bra!

Och jag förstår dig. När jag var sjuk var glass DET ENDA jag åt och jag hade 0 vilja att stå emot. Du är så stark! Att ha dom i handen och sen ändra sig? Fantastiskt. Jag läste en gång att när man väl börjar fundera på om man ska äta skit, smaka något så har hjärnan egentligen bestämt sig så därefter är det bara övertygande och rätt var det är så har man gjort det. Hjärnan är så stark men den här gången bestämde du över dig själv!

2012-09-14 @ 08:46:04
URL: http://fdtjockis.blogg.se
Postat av: EE

SV: Den där urspårningskänslan måste kännas jobbig :(.. När man liksom inte känner man styr över det själv. Men tänk ändå på hur mycket du styr numera! Grymt duktigt!

2012-09-14 @ 22:29:02
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: Viktkamp

åh vad du är bra!! Blir lika stolt varje gång =)

2012-09-14 @ 22:55:13
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Coquina

Vad duktig du är =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min tävling där du kan vinna tekoppar =)

2012-09-15 @ 09:02:05
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0