Tufft samtal

Imorse var jag på ätstörningsmottagningen. Det blev ett ganska jobbigt samtal trots att jag inte riktigt visste vad vi skulle prata om när jag gick dit. Jag kände inte att jag hade något speciellt på hjärtat. Väl där så började bland annat prata om vänner. Det är ett område som gör ganska ont. Jag vet att jag har isolerat mig från omvärlden men det är fan inte lätt att ta sig ur! Jag mår inte bra ännu och jag känner jag mig inte helt redo för att kasta mig ut heller. Men det vore trevligt att hitta på lite mer saker iaf. Jag har ju börjat träna med en kollega nu så det känns ju kanon! Vi peppar verkligen varandra och det är kul att han någon att prata med när man harvar fram på maskinerna!

 

Men tillbaka till samtalet, vi pratade om att jag vill en massa som inte händer. Jag vill att människor ska välja mig, att jag ska vara viktig och betyda något för andra. Jag blir så glad när någon bryr sig om mig och hör av sig. Min klasskompis från studietiden hör ganska ofta av och vi åker till varandra med jämna mellanrum. Det betyder så ofantligt mycket att hon bryr sig om mig! För sanningen är att jag vill inte behöva be om att få finnas, jag vill bli vald! Men jag förstår att jag måste bjuda till lite så att människor kommer ihåg att jag finns!


Kommentarer
Postat av: Minendie

Det där är så svårt. Jag känner igen mig i det du skriver, du ska veta att du inte är ensam om att kämpa med de här sakerna. Det är läskigt att våga, att bjuda in folk och blotta sig själv, men det är värt en hel del när man märker att de ger massor tillbaka.

2012-09-24 @ 19:44:29
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Lena

Här är en till i stort sett utan vänner. Har öppnat mig mycket men har inga vänner ändå...

Ps. Kan du inte sätta på att hela inlägget syns i feeds? Nu syns bara ett par rader och det är knepigt att läsa i telefonen/på plattan.

2012-09-24 @ 20:13:08
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Lena

På blogspot heter det Tillåt webbplatsfeed:Fullständig
Kolla bland inställningarna

2012-09-24 @ 21:35:38
URL: http://zitalena.blogspot.com
Postat av: Viktkamp

Känner exakt samma som dig! jag vill bli vald..

2012-09-24 @ 21:40:16
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Tomtan

Sant... JAg har tappat en massa goda vänner för att jag mått taskigt och inte orkat bjuda till, efter ett tag tröttnar folk på att försöka få fart på en... Men de är så himla trist.

2012-09-25 @ 19:23:18
URL: http://entomtastankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0