Teater

Hur kul var det igår?! JÄTTEKUL! Jag var så nervös när jag gick dit och jag tänkte, va fan har jag gett mig in på, tänk om det bara är en massa muppar där... sen tänkte jag, fast då passar jag kanske in bra ;)
 
Vi var iaf 11 st, 3 män och 8 kvinnor. Vi var fem tjejer som var typ under 30 och fyra som var typ 50 +. En gubbe på typ 100!! En kille på 20 och en på 40. Det var ju ganska obekvämt till en början men ganska snart lossnade det och det känns som att vi kommer få en riktigt kul vår ihop! Det var så roligt och se alla olika personligheterna. Tre st var egentligen ganska obekväma och jag tänker att det är väl för dem som det här passar som bäst! De var sådana som stod och drog i kläderna, tittade ner och inte visste vad de skulle säga. Tänk va de får möjlighet att utvecklas och tänk va modigt att dem att anmäla sig!
 
Jag tror att en teaterkurs kan vara bra för de flesta faktiskt och för min egen del tänker jag att det kan vara bra på massor med sätt, t.ex. för att jag ska våga mer, för att jag ska lära mig att närkontakt med andra inte är läskigt och för att lära mig att vara mer spontan. Jag har lite svårt för kroppskontakt med andra människor men redan igår fick vi agera "degklump" och konstnär så där är redan ett steg taget. Egentligen är det ju lite småpinsamt att vuxna människor leker på det där sättet men samtidigt var det så jäkla kul och jag kan inte vänta tills nästa tisdag!
 
Men nu kanske ni undrar, innebandyn då? Jo, jag vet, jag har själv tänkt på de. Men jag har beslutat mig för att gå på teatern varje vecka och innebandyn varannan. Teatern är nämligen 18-20 och innebandyn 20-21. Då får jag helt enkelt smita lite tidigare varannan tisdag.

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad roligt! Och modigt av dig att anmäla dig! Jag påbörjade själv en teaterkurs i höstas, för jag tänkte det skulle vara utvecklande och att man får lära sig att känna sig mer bekväm med att stå i centrum osv. Men jag gick tyvärr bara två gånger, jag kände att tiden inte räckte till. Trist, för jag har kompisar som gick samma kurs och de gick klart och sa att det var hur utvecklande som helst.

Hoppas ni får en kanonrolig vår, men det får ni! Kul att ha något att se fram emot.

2013-02-13 @ 15:32:42
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se
Postat av: ERIKA ENROTH

Låter som en salig blandning av folk :) Ni kommer nog få det super roligt =)

Ja det är så bra med secondhand!

2013-02-13 @ 17:43:50
URL: http://erikaenroth.com/
Postat av: Anna

Åh, vad härligt att de gick bra. Jag tror oxå jag skulle behöva de, av samma anledningar som du. Prata inför andra tex, våga mer osv. Kramar

2013-02-13 @ 19:36:54
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: ZtorZillen

Bra val! Heja dig! Såååå bra för självkänslan, låter det som! Så stark du är! riktigt inspirerande är du!

2013-02-13 @ 20:01:45
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se
Postat av: emma-isabella

Hahahaha en gubbe på typ 100 ;)
Hihihi..
hoppas ni får roligt!
KRAM

2013-02-13 @ 22:08:36
URL: http://emmaisabellavictoria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0