Vill inte!

Kaos och kris på jobbet, just nu vill jag inte vara ungdomshandläggare inom socialtjänsten... Det är en lång och krokig historia men jag känner mig helt maktlös och besviken och så vill jag inte jobba, jag vill ju hjälpa familjer!
 
Jag vill jobba med människor men utan all jävla dokumentation och byråkrati!
 
För övrigt kämpar jag på mot suget, både igår och idag har varit tuffa dagar på grund av jobbet. Jag vill bara ta min "drog" och få slappna av!  Snart ska jag dock iväg till teatern och jag hoppas att det kan få mig på bättre humör.

Kommentarer
Postat av: Anna

Njae, några tider har jag inte tagit tyvärr :(
Usch, vad tråkigt att det är så jobbigt på ditt arbete, sänder massvis med kramar

2013-02-26 @ 19:06:19
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: A

Vad synd att det är så på jobbet men du gör ett superjobb. Alla som du hjälper.
Stor kram

2013-02-26 @ 21:16:06
URL: http://motnyalivet.blogg.se
Postat av: Pernilla Be

Styrkekramar i massor kommer hääääär!

kram, pernilla be

2013-02-26 @ 22:08:23
URL: http://pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: smulan

Låter jobbigt för dig just nu och jag kan bara ana din frustration. Men såna som du behövs där du är!
Kan tänka mig att det r jobbigt att stå emot sug nu när det är tufft.Vet precis hur sånt känns. Att äta lugnar och får en att stressad av lite, men nåt som jag upptäckte när jag började jobba med min åt störning, var att ägandet bara kamoflerade det hela och gav ett falskt lugn. Men jag kan fortfarande sakna det tyvärr.
Jag har inte alla svar men för mig verkar det bara vara en sak som funkar i längden och det är att ta reda på varför jag äter/vill äta, försöka fixa det som orsakar den känslan och sen försöka hitta på nåt att göra tills lusten att äta fel försvinner.
Inte lätt alls! Hoppas du fick varva ner lite på teatern:-)
Kram

2013-02-26 @ 22:15:29
URL: http://smulgubben.wordpress.com
Postat av: ZtorZillen

Om du inte vill ha byråkratin är det bara å söka dig vidare, soc är synonymt med byråkrati..själv håller jag på och försöker hitta en balans mellan byråkrati och att jobba för klientens bästa!

Svar: Riktigt "bara" skulle jag kanske inte kalla det. Det är mycket som ska läggas in innnan man kan söka sig vidare, speciellt i en så liten stad som jag bor i. Det finns inte säskillt många jobb här i närheten och fasta jobb växer inte på träd.
Joline

2013-02-27 @ 19:01:52
URL: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0