Tänk om

Och så gick två dagar igen utan bloggande, slarvmaja!
 
I fredags hade vi lite kalas för min 30-åring. Det var trevligt men samtidigt lite sorgligt. Tänkt att min killes kompisar nu alla är 30 och bara en har tjej och barn. Jag vet inte om det var mitt fel att vi kom in på ämnet men jag och ett par av hans kompisar pratade om flickvänner, barn, tvåsamhet, "laga mat till en"... osv. De gjorde verkligen att jag fick en klump i magen, varför kan de inte hitta någon? Majoriteten av vännerna har varit singlar så länge jag känt dom, alltså i snart 10 år!
 
Ja, ja nog om det. Idag ska jag iaf sätta igång med en ny planering. Jag ska fortsätta med mina veckoplaneringar igen och jag tror det blir bra. Jag behöver sköta mig och tur i oturen så har min killes mage "gett upp" så han är också ganska motiverad till att äta bra (ett tag iaf). Tänk om han skulle vilja gå all in och vi kunde börja träna tillsammans... tänk, tänk om han kunde hjälpa mig att "dra lasset".

Kommentarer
Postat av: Anna

Visste vore det skönt att vara två? Min kille är oftast ganska motiverad, men jag har fått lära mig att bara ta ansvar för mig själv, vad han gör eller inte gör får stå för honom. Innan kunde det vara så att jag tog på mig hans grejer också, att det var mitt ansvar att vi tillsammans gjorde bra val, och så ska det ju inte vara!

2013-01-06 @ 14:05:52
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Det är lättare att vara två, men som Anna skriver så måste man nog lära sig att ta ansvar för sig själv. Det är det bästa receptet för framgång!

Svar: Visst är det så, men det vore så skönt om han bidrog till lite bra saker... just nu är det snarare tvärtom :/
Joline

2013-01-06 @ 17:33:52
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: smulan

Det är mycket lättare om man är två, det märker jag nu när maken är med på det hela. Han gjorde det delvis för sin skull men även för min. För han sa att det är ju det ett äktenskap också handlar om, att stötta varann och hjälpas åt. Så eftersom det hjälper mig att han tränar och äter bra, ja då gör han det. Hoppas din kille får blodad tand nu när magen "tvingar" honom att äta bra och sen vill fortsätta.
Men i slutändan så står man ju ändå själv och måste göra det själv.
Låter bra med veckoplaneringar. Jag planera mycket jag med, tex mat, fridagar, och annat som kan påverka mitt ätande.
Lycka till!!
Kram

2013-01-06 @ 19:57:00
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Postat av: Viktkamp

Gör det som känns bäst för er.. vi funkar inte att träna ihop på gymmet =) Kram

2013-01-06 @ 21:55:56
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Malin

Usch då, en låsning? :/
Men bra kämpat med träningen!
Kan du inte få din kille att ställa upp lite för din skull? Om han köper hem onyttigheter, kan han bara inte ge fan i det för din skull?

Mitt ex köpte jämt hem en massa glass och chips och när jag klagade på att det var jobbigt att sitta bredvid när han åt, och att jag också ville ha, så sa han bara att jag skulle låta bli och att det handlade om självdisciplin. Ja men eller hur... Om det nu är så lätt att låta bli, så kan de väl göra det för ens skull? Eller?! Jag tycker då det.

Visst måste man ta eget ansvar osv men varför ens partner måste göra det svårare för en begriper jag inte. :P

Svar: Nej det är verkligen inte snällt att göra så, min kille gör väl inte riktigt så men han gör småsaker hela tiden, varje måltid blir lite extra illa och det lilla gör mycket i längden... hmm, det där lätt snurrigt. Men min kille borde verkligen skärpa till sig, o om inte för min skulle så ialla fall för sin egen!
Joline

2013-01-06 @ 22:05:36
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0