Det handlar bara om prioriteringar, diciplin och jävlaranamma!

Hej och hå va dagarna går! Frågan är om det är någon idé att jag bloggar egentligen! Om jag kunde få arslet ur vagnen och skaffa mig en ordentlig telefon kanske de skulle bli lättare men jag kör ju old school så jag kan ju inte blogga från min gamla goding.
 
Jag har iaf varit i Jönköping i två dagar på kurs och det har varit jättetrevligt. Jag känner att jag har ett mycket större behov av att göra saker och få socialt utbyte så det var helt underbart att hänga med två av mina arbetskollegor och prata om umgås på kvällen. Vi bodde nämligen kvar på hotell så på kvällen blev det lite vin och middag ute. Det har dock blivit en hel del onyttigheter och mitt hopp om en bättre framtid är rätt låg. Den magiska måndagen rasade rätt snabbt om vi säger så... är ni förvånade? Det är inte jag.
 
Idag träffade jag iaf min PT och vi körde ett bra pass. Jag tror hon börjar bli lite less på mig, att jag inte kommer någonstans men det är inget hon säger. Det är nog bara en känsla jag har. Hon undrar vad som skulle kunna få mig att träna mer och det enda svar jag har är att jag måste ha mer diciplin och jävlaranamma!
 
Jag började beklaga mig över att jag har så mycket i mitt liv men sen så backade jag. Det finns inga ursäkter, det handlar bara om prioriteringer och om att verkligen göra det jag borde!
 
Men visst är det lite tajt i mitt liv.
 
Jag har min PT
Ätstörningsmottagningen
Kören
Teatern
Innebandyn
Sedan en annan sak som faktiskt är hemlig ;)
 
PT och ätstörningsmottagningen är sådant som tar tid från min arbetsdag och det är tid som jag måste ta igen någon annan tid på dagen. Sedan har jag inte alla aktiviteter varje vecka för det skulle inte gå ihop.
 
Undrar ni över min hemliga sak så kommer jag tyvärr inte att göra er klokare. Skulle den här bloggen vara helt anonym skulle jag bjuda på det men det är den inte så ja, något privatliv måste jag ju få ha.
 
Nu ska jag arbeta hårt så jag kan njuta av helgen! Ha det så bra där ute!

Kommentarer
Postat av: J.

Det är ju inget som säger att du MÅSTE träna och blabla om du inte gillar det. Det är inget som tyder på att man måste träna som ett svin varje dag för att man ska vara hälsosam. Både PTs och sjukvården kan ju få en att tro det men, nej. De har snarare problem med att man ska se ut och vara som normen. Gör det du vill istället, varför kämpa så hårt med att vara och göra något man inte vill eller känner för? Sen förstår jag att det är jobbigt med en ätstörning, det är ju såklart inget man mår bra av, men kanske lättar trycket även med det om man inte har så mycket press på att vara den "perfekta" människan. Man ska prioritera det man tycker är roligt, annars blir det att kännas jäkligt värdelöst. Hoppas du hittar någon bra väg för dig

Svar: Det är så rätt de du skriver, på ett sätt skulle jag bara vilja leva som jag vill, ligga hemma och äta godis hela dagarna men det är ju inget alternativ... (förmodligen skulle jag tröttna på att ligga hemma rätt snart). Men just viljan att sluta hetsäta är så låg och det är inte okej för just det måste jag jobba med. Däremot allt de andra, som att jag ska äta bättre och röra på mig mer. Världen rasar inte för att jag inte gör det. Jag äter rätt okej och jag rör på mig ibland. Det är bra och jag borde ge mig själv en klapp på axeln för det. Men som sagt, det är svårt att hitta en balans :/
Joline

2013-03-15 @ 10:45:46
URL: http://jenniferitext.blogspot.com
Postat av: halsoprofilen

Hoppas din PT lägger ännu mer energi på dig och inte verkar tröttna. Det är u då hon ska stötta dig mer!

2013-03-18 @ 11:10:57
URL: http://halsocoachen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0