Dags att berätta

Det är kanske dags att jag berättar för er. Jag har nämligen haft en liten hemlighet. Jag har visserligen inte haft den särskilt länge men jag behövde smälta det först själv innan jag kände mig redo att dela med mig. JAG ÄR GRAVID! Det känns så underligt, trots att jag varit gravid förut så är det svårt att förstå. Jag är bara i vecka 7 så det är nästan inga som vet om det men självklart vill jag dela det med er!
 
Det finns så mycket att skriva om så jag vet inte var jag ska börja. Samtidigt är det svårt med vad man ska skriva eftersom jag vill vara respekfull mot andra. Jag och en vän pratade om det idag, hon har en vän som har lyckats få en dotter med IVF och kämpar nu för att få ett syskon. Hon tycker att det är jobbigt att alla omkring henne blir gravida på nytt och min kompis tyckte att det var jobbigt att berätta för henne att hon var gravid igen. Det känns som att det är sååå vanligt att människor har svårt att få barn idag och det gör att det finns otroligt många "tår att trampa på".
 
Jag ska fundera lite över vad det är jag vill dela med mig av och göra ett val. Samtidigt känner jag att jag har rätt till mina känslor och tankar, speciellt i min egen blogg. Det finns redan mycket som jag vill prata om, just med tanke på graviditeten, min övervikt och min ätstörning men det får komma tids nog.
 
Just nu är jag iaf jätteglad, det är obeskrivligt häftig och jag hoppas att allt går vägen så att den som vill följa mig på vägen genom graviditeten får göra det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

GRattis!!! Vad roligt för er! Jag håller med, andra graviditeten var lite skum med. Man vet ju vad som kommer i princip, men ändå känns det så nytt :) Lycka till nu!!

2015-08-30 @ 14:25:40
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Malin

Stort grattis!! Tack för att vi får ta del och följa :)

Svar: Tack så mycket! Det är roligt att ni vill vara med och följa mig!
Joline

2015-08-30 @ 18:52:33
Postat av: M

Grattis! Vad kul!

Svar: Tack!!
Joline

2015-08-30 @ 19:19:29
URL: http://sockerkampen.wordpress.com
Postat av: Josephine

jag har pcos och kan inte just nu bli gravid på naturlig väg, därför känpar jag med vikten nedåt. Klart du ska få känna glädje och vara överlycklig, det får ingen ta ifrån dig, och även om jag kan tänka extra på min situation när folk blir gravida så blir jag ändå sååå glad för deras skull, så stooort stort grattis fina du! Och lycka till! Hoppas du delar med dig massor framöver ❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: Tack!!! Hoppas att du också lyckas i framtiden! Jag ska dela med mig under graviditeten, jag känner mig peppad inför det!
Joline

2015-08-30 @ 20:48:36
Postat av: madde

Stort Grattis till dig =)

Svar: Tack!!!
Joline

2015-08-31 @ 18:54:59
URL: http://madderavald.bloggplatsen.se
Postat av: Minendie

Stort grattis till er! Så underbart med en liten till 💕

2015-08-31 @ 22:19:28
Postat av: CG

Men åhh, va´skoj!! Grattis!!
Förstår att det är känsligt med att berätta, för vem och när.... Själv har jag aldrig varit gravid trots många försök, mediciner m m. MEN jag blir lika glad ändå när vänner blir gravida! Det finns en mening med allt och det är nog inte tänkt att jag ska bli gravid och få barn - och det är okej!

Jag gläds åt er andra och önskar att ni verkligen njuter av graviditeterna o livet som föräldrar ♥
Ser fram emot ditt fortsatta bloggande o glöm inte att det är DIN blogg o du skriver om vad du vill. Om nån blir ledsen eller stött, då får de låta bli att läsa....

Kram

Svar: Det var verkligen storsint av dig! Jag kan föreställa mig att det inte är helt enkelt att tänka så 💚
Joline

Postat av: Cinderella

Så roligt och grattis! Jag tycker att man har full rätt att glädjas åt sin egen graviditet, oavsett hur andra har det. Att det sen kan vara känsligt, ja, det ska ju inte den gravida behöva ta ansvar för, men kanske vara medveten om.

2015-09-12 @ 13:41:28
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0