Dag 1 Varför började jag blogga igen?

Ännu en dag har gått bra! Idag stod jag även inför en stor utmaning eftersom jag åkte och handlade. För någon som kan go loss på godsaker i butiken så är det en utmaning men det gick jättebra! Inga dumeheter kom med ut ur butiken.
 
Nu tänkte jag börja med min lista över ämnen att ta upp.
 
Dag 1 - Varför började jag blogga igen?
Dag 2 - Graviditet med allt vad det inneburit för mig.
Dag 3 - Ätstörningsmottagningen
Dag 4 - PT och träning
Dag 5 - Kosthållning
Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa
Dag 7 - Mamma och "missbruk"
Dag 8 - Min kropp och mitt inre i mötet med andra
Dag 9 - Anonym blogg
 
Dag 1 - Varför började jag blogga igen?
 
Jag har länge tänkt på att sätta igång och blogga igen men jag har inte kännt mig motiverad nog. I söndags pratade jag med en kompis och berättade för henne att jag var helt förlorad i godisträsket sedan jul. Jag bara inte kunde förmå mig att ta mig ur det. Då utmanade hon mig och sa jag skulle hålla mig ifrån godiset till vi ska ses (om ca 2 v), Generöst nog skulle jag faktiskt få äta något gott nu i helgen om jag ville men inte annars! Jag blev pepp direkt och hakade på. Så nu, 4 dagar senare är jag på god väg. När jag stod inför denna utmaning så kände jag att det är ett perfekt läge att sätta igång och blogga igen. Jag behöver skriva av mig och jag behöver få input och inspiration från andra. För mig är det viktigt att få ta del av andras historier, både solsken och sorg.  
 
Jag har självklart varit i världens största bebisbubbla men jag börjar ta mig utifrån den och inser att jag behöver göra annat. Det är ju även för mitt barns skull som jag vill ändra mig och bli en friskare, piggare och mer sund mamma.
 
Jag tänker nog att bloggande och mitt försök att "ta tag i mig själv" går hand i hand. Visst har det väl kommit 487 000 magiska nystarter sedan jag slutade blogga men kanske är detta något annorlunda. Jag har tänkt på orden "om du gör samma sak som du alltid har gjort får du samma resultat som du alltid har fått". Det är så sant och ja, jag gör saker annorlunda nu! Min kompis utmaning var att jag ska hålla mig från godiset. Jag får äta mat, mackor eller vad det nu är men det första steget är godiset. Det känns förbannat bra! Jag vill ju gärna börja mitt "nya liv" och utesluta allt onyttigt men jag faller ju pladask direkt och misslyckandet gör så ont. Nu har jag ett fokus till och börja med och ska jobba mig framåt. Vi får se hur det går men jag känner mig hoppfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0