Dag 9 - Anonym blogg

Dag 1 - Varför började jag blogga igen?
Dag 2 - Graviditet med allt vad det inneburit för mig.
Dag 3 - Ätstörningsmottagningen
Dag 4 - PT och träning
Dag 5 - Kosthållning
Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa
Dag 7 - Mamma och "missbruk"
Dag 8 - Min kropp och mitt inre i mötet med andra
Dag 9 - Anonym blogg
Dag 10 Tiden som nybliven mamma
Dag 11 En läsare ger sig tillkänna
 
Dag 9 - Anonym blogg
Varför väljer jag att blogga anonymt. Jo såklart för att att kunna öppna mig hur mycket som helst utan att behöva tänka på konsekvenserna. Men sanningen är att om man kommer in på min blogg och vet vem jag är kommer man att känna igen mig på mina bilder. Jag menar det går ju att känna igen en människa på mer än ansiktet. Mer om det kommer jag faktiskt att skriva om i en läsare ger sig tillkänna. Väldigt spännande!
 
Hur som helst så vill jag kunna skriva fritt. Det är inte många i min närhet som vet vilka demoner jag brottas med! Jag skäms också med tanke på det jobb jag har. På min avdelning (sociatjänsten-barn och ungdom) finns det en tendens till att tycka att personliga saker ska man vara klar med när man arbetar på en sådan arbetsplats. I min arbetsgrupp ska man ha "skin på näsan" och rak rygg... typ.
 
Genom att skriva av mig och surfa runt och läsa hos andra i samma sits kan jag få kraft att kämpa. Det är helande att skriva av sig och rent praktiskt tar det tid som jag skulle kunna använda till att äta godsaker!
 
Det känns skönt att vara tillbaka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0