detta är den råa och vidriga sanningen

Förlåt för frånvaron! Sanningen är att jag börjat jobba och det har tagit allt mitt fokus!
 
Med det här blogginlägget ska inte handla om det. Det här är min blogg som jag använder för att skriva av mig tankar och känslor. Ändå känner jag en plikt gentemot er som läser den att jag ska lyckas! Vem vill läsa en blogg där någon misslyckas gång på gång? Anledningen till att jag skriver detta just nu är för att jag precis tryck i mig en halv sats med kladdkakssmet.
 
Idag är jag ledig och jag och knodden har varit på babysim. När jag kommer hem har det nästan varit "tradition" att jag äter något onyttig medans min lilla skatt sover gott efter simmet. Jag har försökt att se till att det inte ska finnas något onyttigt hemma men jag hittar tydligen nya möjligheter. Jag har sett till att det inte finns något strösocker eftersom det är grunden i allt bakmässigt. För några veckor insåg jag dock att det gick att göra godsaker på florsocker också så den åkte ut. Några dagar senare kände jag suget igen och provade att blanda något på rårörsocker. Det blev inge vidare så det fick stå kvar i skåpet så länge. Nu provade jag pärlsocker som jag först körde med stavmixern så det blev typ florsocker.... FY FAN VA SJUK I HUVUDET JAG ÄR!
 
Och ja, jag borde skicka ut ALLT socker men jag hade inte en tanke på att jag skulle vara såhär "kreativ"!
 
Det knepiga är att under tiden som jag mumsar i mig det jag gjort så blir jag typ peppad. Jag känner att imorgon ska jag till gymmet, den här helgen ska jag jobbar gärnet! Det är verkligen underligt. Jag ska nog skriva ett inlägg där jag beskriver lite mer om mina konstiga tankar.
 
Jag förstår att människor skakar på huvudet och tycker att jag är en patetisk människa. Jag förstår det! Jag har ju massor med bra saker hemma så varför kan jag inte komma hem och "moffa" frukt, riskakor, smoothie eller vad fan som helst?! Det viktiga är ju att jag undviker sockret!
 
 

Kommentarer
Postat av: Josephine

Du är absolut inte patetisk! Alla gör vi snesteg, det är mänskligt, och alla gör det mer eller mindre! Huvudsaken är att man kommer på rätt spår igen. Lycka till 💪❤

2015-02-26 @ 17:36:55
URL: http://findingme.blogg.se/
Postat av: Therese

Du är långt ifrån patetisk, det finns många som du fast det inte pratas om det! Jag kommer följa din blogg. Kan jag länka din adress under rubriken bloggar jag följer på min sida?
Du fixar det här och varje dag du kämpar emot en grej så är det framsteg så försök att ta vara på de bra saker du gjort under en dag istället för att se de mindre bra saker och de snedsteg du gjort under en dag.
//Therese

Svar: Oj här rinner dagarna iväg och jag ser ju att du ställt en fråga! Du får gärna länka till min blogg :) Tack för din värmande kommentar!
Joline

2015-02-27 @ 11:02:06
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se
Postat av: CG

Vi är många som är "patetiska" om det är din definition.... Du har väl läst om mina "efter-jobbet--i-bilen-delicatobollar-frossa"? Helt galet!! Och jag kan inte fatta varför det händer gång på gång...
Känns som om det inte spelar roll vad man hittar på för andra saker, ändå faller man dit igen :-(
Nåja, en bra sak med det hela är att vi faktiskt är MEDVETNA om att vi gör detta, det är ju första steget till förändring!

Styrkekram <3

Svar: Ahhh!! Jag brukar också frossa delicatobollar i bilen men efter att jag varit och handlat.. suck.
Joline

2015-03-03 @ 20:43:55
URL: http://minoandligaviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0